Jag har hört både och att i visa delstater ska man ha pluggat medan i andra räcker att ditt universitet har utbytes avtal för att du ska ha rätt till att även kunna köpa en dator där utan att behöva plugga där, fast du måste ju åka dit för att köpa och vissa ett giltigt universitet intyg m.m.

Jag kanske ska åka på min sista termin i mina studier ( Vårterminen år 2005 ) ( Då har man gjort sin Magister ) som är mitt sista termin för att åka som utbyttes student och då köper man 1 eller 2 Powerbook. Då kan man sitta i värme och skriva sim magister uppsats på en ny PowerBook 17 eller något liknade.
Luup ( vis Lund universitet ) Rekommenderas till alla studenter som är mot slutet av sina studier att åka på minst en termin till Usa eller annat land, för att öka på sin merit. plus att köpa en bilig PowerBook.

För utbytesstudenter finns det ingen skolkostnad, den enda kostnad man har är uppehälle kostnader för mat och boende.

Håller på att förhandlar med Lund Univ att få åka till USA på ett termin eller ett år.