Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på musik cd skivor vill hitta en annan lösning

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker fortfarande att man borde kunna hitta en lösning på hur musik i hemmet ska skötas eller rättare sagt ett mediacenter.

De lösningar som är genom tv´n är inte intressanta tycker jag.

Nej det måste finnas ett bättre, smartare sätt.

Kommer IPAL att lösa detta tro?

• Medlem
  • 2004-03-18 19:26

man kan inte koppla en extern FWHD till en iPod, va?

*från killen som aldrig har hållit i en iPod*

Jag har en Squeezbox kopplad till stereon. Denna är trådlös och pratar med min stationära dator via Airport basstationen.
Jag kan styra musiken med en fjärrkontroll och med min bärbara dator. Med Squeezboxen följer en serverprogramvara som "läser av" iTunes biblioteket.
Denna programvara finns att hämta gratis på Slim Devices webb.
Lösningen fungerar alldeles utmärk. Man kan t.o.m. ha flera Squeezboxar och synka dessa, i fall man vill ha samma musik i flera rum.
En 250 GB disk som rymmer ca. 500 CD-skivor i full kvalitet kostar 2.000.- De e mycke musik...

• Oregistrerad
  • 2004-03-18 23:10

Om du kan vänta...

...så har Netgear en motsvarande produkt a´la Squezze box.
Funkar vad jag vet bara med Mr Gates operativ, men har hört att löfte finns att den snart ska vara plattformsoberoende samt fungera med iTunes.
Dessutom ligger den på cirka halva priset mot vad Squeezen gör.
En billig och stor disk, konvertera till MP4 och stoppa skivorna på vinden som backup.
Kör själv med Squeeze och har en liten mumsig hårdisk som just nu har cirka 400 kompletta skivor.
Att prylen dessutom är trådlös gör ju det hela ännu roligare.
Hoppas på att kunna fixa ett litet script för att använda mute för/ med Clicker oxå.

Bevaka tråden