För kunder som har Telia ADSL-uppkoppling och sin e-post via annan leverantör.
Telia tillåter inte längre användare att skicka e-post (utgående SMTP) genom externa mailservrar.
Vad behöver jag göra?
För att kunna skicka e-post efter den 15 mars 2004 måste du alltid skicka din e-post via Telias e-posttjänst.
Ny inställning - för dig som påverkas
Smtp-server: smtprelay1.telia.com
Denna inställning gäller för dig som skickar e-post med en avsändaradress som inte är knuten till ett e-postkonto hos Telia (till exempel dittnamn@dittdomän.se). Inställningen gäller även dig som har en egen e-postserver.
Kolla på telia.se under "Support Internet" och "Support E-post".
-----------------------------------------------------------------
En annan kul grej som Telia "missat" att informera om: Telia håller även på att ta bort DNS 10.0.0.1 och 10.0.0.2. För kunder som har sin Internetuppkoppling via Telia ADSL så måste alltså inställningen av DNS-server bytas ut. Mer information finns här:
http://195.198.116.73/dns.pdf
ps. fick även reda på att Comhem kunder inte längre kan skicka e-post med port 25. Finns mer info på deras sajt:
http://www.comhem.se