Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes3

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Fungerade o spela AAC ja, hade inte testat antog att den inte gjorde det eftersom Jobs inte nämnde det. MEN det saknas ju att iTunes själv kan skapa AAC. Innan dess orkar man ju inte sitta o köra allt genom QT6.

Gör ett Apple-script som jobbar med bevakad mapp? AIFF/WAV som läggs i den mappen konverteras till AAC via QT6... va är det officiella filtillägget för MPEG-4 ljud? .AAC eller .MP4 (som QT6 döper filerna till?).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
...precis som Absolute-skiten eller vilken reklamradiostation som helst där samma låter spelas H E L A T I D E N tills dom är fullständigt uttjatade hur bra dom än var från början (inte för att jag nånsin har hört en bra låt på en reklamstation, men...).

Ja, reklamradion går ju inte att lyssna på mer än 10 minuter i streck en gång i månaden eller nåt. I min värld är det 99,5 procent P3 som gäller!

Stod faktiskt en kul grej i svenska MacWorld för ett tag sedan, det var ett repotage om P3 Remix som görs på mac. I det programmet, som gick 2 timmar/vecka, så spelades ungefär 1000 låtar på ett år. Vilket är lika mycket som reklamradiostationerna spelar TOTALT på ett år. Säger väl en hel del om den variationsgraden...

(Fast nog kan jag höra bra musik både på en Absolute-skiva eller i reklamradion - så illa är inte dagens populärmusik, finns mycket som jag gillar, men man vill ju ha lite mer än bara det.)

Och visst kan det bli lite enkelspårigt om man bara spelar sina egna favoriter, men då är det bara att slå på random ett tag istället och så upptäcker man låtar man inte visste att man hade...

[ 18 Juli 2002, 15:56: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-18 15:56

Om man ska spela upp det i iTunes blir det .mov, eller ev. så kanske det funkar att ändra i iTunes registrerade typer så att .mp4 ingår där..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-19 18:25

när man använder funktionen för att utjämna volymen, sker detta bara när man lyssnar, eller blir det utjämnad volym om man bränner en musik-cd oxå?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 19:11

Varför kopierar iTunes en kopia av MP3-låtarna jag dubbelklickar på i Finder till Music/iTunes/ ?

Jag vill ju för helsike inte ha två versioner av varenda ny MP3-låt jag hämtar!

Låter som samma idiotiska sak som iPhoto gör om man tex bara roterar en bild. Då får man en original bild samt en roterad bild på sin dator + förhandstitt etc..

Apple skickade faktiskt med filen "Innan du installerar iTunes.rft". Där står det mesta ni vill veta om nya funktioner och beteenden hos iTunes.

Citat:

quote:Varför kopierar iTunes en kopia av MP3-låtarna jag dubbelklickar på i Finder till Music/iTunes/ ?
Jag vill ju för helsike inte ha två versioner av varenda ny MP3-låt jag hämtar!

Kryssa bort detta under Inställningar->Avancerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-19 21:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jens H:
när man använder funktionen för att utjämna volymen, sker detta bara när man lyssnar, eller blir det utjämnad volym om man bränner en musik-cd oxå?

Den funktionen har väl alltid funnits i iTunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-19 21:52

Kan bara hålla med om att detta var en riktigt bra uppdatering. De nya funktionerna kan jag ha och mista, förutom volumkontrollen. Det som jag gillar mest är att iTunes nu bara dra 8 -12% av processorn! Underbart!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Apple skickade faktiskt med filen "Innan du installerar iTunes.rft". Där står det mesta ni vill veta om nya funktioner och beteenden hos iTunes.

Med andra ord:
R.T.F.M!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-20 10:12
Bevaka tråden