Det var ju en parallel till hur många Mac:ar (749.000) Apple sålt under kvartalet! Programförsäljning är ju inte alls på agendan. Tänk först...
Klart som fan att jag tänkte! Dessutom så gäller ju inte kvartalsrapporteringen hur många maskiner företaget sålt, det gäller allt dom har sålt, bara för att fokus hamnade på maskinförsäljning i nyheten så betyder det inte att jag inte får ventilera min åsikt att Apple-programvara faktiskt är Apple-produkter. Eller? Jag har trots allt spenderat över 400 kr i kvartalet på programvara från AppleStore de senaste två-tre åren, det har varit min enda investering i Apple-produkter de senaste två åren. Skulle inte tro att jag är ensam att köpa en del programvara eftersom programvara stod för drygt 11% eller 213 miljoner dollar av intäkterna. Nästan lika mycket som iBook eller iPod.
Och hur tolkar du ordet "Appleprodukter" och "Vad har DU köpt senaste kvartalet?"?
"Vilken hårdvara...", "Vilka maskiner...", eller en ruta för "programvara" kanske?
"Vad har DU köpt senaste kvartalet?" Jag köpte fortfarande iLife för tre veckor sedan.