Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tack men det verka ju sjukt meckigt. Kommer ta dagar om jag ska fatta det där. Jag är ju en formkille och ingen tekniker. Jag ska dock göra ett försök.
Skit jag som trodde nån teknikkille satt inne med nått enkelt svar men det var nog lite meckiigare än vad jag trodde. Får tjata om att dom ska öppna nån port bara för mig sen då
Hej Alla,
Går det att komma runt detta problem på något sätt? Jag kör proteus men det spelar ingen roll om det finns några andra trix med andra program. För då byter jag!
Hjälp...snälla!
Funkar det inte att byta port? (80 kanske?)
Många chatprogram har ju möjligheten att söka efter öppna portar och sedan använda dem om deras naturliga är spärrade.
Förstår inte? Hur kan man spärra en tjänst i en DNS-server?
Om man skapar zonen microsoft.com i den interna DNSen så kommer den aldrig gå ut till den publika DNSen för att göra uppslag. Vilket ger den effeken man vill uppnå.
Jag har en liten freebsd burk som står och tuffar som jag kör centericq och irssi på.
Så när jag är någonstans där det åtminstone finns en vt100 terminal och tangentbord så kan jag logga in på den och plocka fram de två processerna, hur smidigt som helst. FreeBSD burken är en gammal compaq 166 med 32mb internminne, inte speciellt krävande
Eftersom jag kör irc och icq programmet i screen så ligger de alltid igång, även när man loggar ut.
Du skulle ju kunna göra något liknande hemma om du har en gammal dator kvar.