Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle du fortsätta köpa mac om du var tvungen att handla direkt?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-04-29 21:30

nej, jag är absolut inte upprörd. tråkigt att du skulle uppfatta mig så. jag ville bara säga vad jag tycker.
jag tillhör den gruppen som dyrkar mac, jag skulle aldrig i mitt liv köpa en pc, men att säga att mac produkter inte alls är dyra är att ljuga. men jag vet varför det är så, vi är bara en 5te del av datorvärlden så sjävlklar måste apple ta mer betalt. jag tycker bara att det tråkigt med detta ... inget annat.

• Medlem
  • 2004-04-29 23:11

Ja, Macintosh kommer jag alltid köra så länge det finns (och är PC överlägset) även om det inte finns några återförsäljare förutom Apple , men skulle aldrig köpa från Apple Store innan dess att alla återförsäljarna försvann...

Och just det... Svaret på frågan: Ja

• Oregistrerad
  • 2004-04-30 08:22

Men varför önskar man ta bort ÅF:arna?
Att det finns en kortsiktig effekt för Apple kan jag förstå men jag förstår inte hur det skulle gagna Apple i längden. Många kunder tycker att Apple inte klarar av kundkontakt och service. Win maskiner är billigar i inköp så de säljs till organisationer.

På sikt kan jag nog tänka mig en eller flera Win maskiner som arbets stationer och en iBook för personlig användning.

I det andetaget måste jag säga att den Dual 2G5 / 9800pro med 10.3.3 är den bästa dator jag haft alla kategorier men rent prestandamässigt är den 12-15.000:- för dyr om man jämför specifikationer endast med winboxen. (Jag har inte räknat med att man kan lasta den med alla sorters program utan att den storknar - att den är virusovänlig - ett otroligt bra OS - snygg design - m.m.)

• Medlem
  • 2004-04-30 09:08

Som privatperson så vill jag gärna se och klämma på sakerna som jag köper. Det kan jag endast göra hos en ÅF eller i en MacStore (eller vad de nu heter). Därför behövs en butik om jag skall fortsätta köpa Mac.

Jag tror att för medelstora företag som de flesta företag är inom reklam, bildbehandling och musikproduktion så har en ÅF en mycket stor betydelse. Dessa får oftast inte ekonomi i att ha serviceavtal med någon tredjepartsleverantör som inte kan tjäna pengar på att också sälja maskiner till företaget. Därför så tror jag många av dessa företag behöver en ÅF som kan hjälpa till med deras maskiner och komma ut till dom för att ta hand om nätverks och konfigurationsproblem.

• Medlem
  • 2004-04-30 10:16

Jag röstade för köp också utan ÅF, men det är inte en idealisk situation. Förutom kläm- och tittfunktionen, så har man ju tredjepartsprodukter; det är ytterligen sällan jag köper en mac utan att förse den med flerknappade musisar, mer minne (löjligt dyrt från Applestore) och div. attiraljer. I det läget uppskattar jag känslan av en bred men macorienterad marknad. Min privata nördfaktor gör väl att jag kan inhandla sånt av ordinära PC-lador, vet vilken minneskrets som passa var etc., men man bygger på tröskeln vilket aldrig kan vara bra.

Bevaka tråden