- Gäst
- Oregistrerad ●
" Let's face it, lots of PC users want to make Windows look like a Mac. There are all kinds of reasons for this. Some people just love Apple and want to do their part to promote the Mac -- even on their own PC. Other people just like the look and feel of the Mac but can't afford it or want the compatibilty of the PC.
Whatever the reason, one thing is for sure, some of the most popular skins and themes on the net come from people trying to make Windows feel a bit more like a Mac. "
Det här är inget nytt fenomen, men på alla skinninghemsidor så är det just mac-teman som det laddas ner allra mest just nu, runt om i hela världen. Det tyder på många saker....
http://www.wired.com/news/mac/0,2125,63256,00.html?tw=wn_tophead_3[/b]]Läs Hela Artikeln HÄR
AquaXP - En hel sida dedierad för att göra om XP till OSX
IceMan's - Ett helt länkarkiv för de som vill "göra om" sitt XP till OSX
Alla bilderna nedan är tagna från Windows XP, med diverse skinningprogram.
Jag gillar gränssnittet men är inte beredd att betala priset för att köra det på en mac när jag kan få utseendet på en pc...
Jag gillar gränssnittet men är inte beredd att betala priset för att köra det på en mac när jag kan få utseendet på en pc...
Ähh, han som gör de många gränssnitten har märkt att det är riktigt många som det här är den första kontakten med "Aqualiknande-miljö" och under hans år har han sett riktigt många switchar, tack vare vanliga skinningapplikationer..
Bara för att man tejpar ett BMW-emblem på sin gamla Volvo 140DL betyder inte att man har en BMW.
Mac - there's no subsitute
Vänta bara tills Longhorn kommer, det är bedrövligt, en ren ripp-off av MacOS X, det kan man se redan nu när den fortfarande endast är i Alpha stadiet.
Vänta bara tills Longhorn kommer, det är bedrövligt, en ren ripp-off av MacOS X, det kan man se redan nu när den fortfarande endast är i Alpha stadiet.
Såg inte så mycket skillnad från XP och "Longhorn",, Lite förändrad explorer, men ja mer och mer funktioner tagna från OS X
Såg inte så mycket skillnad från XP och "Longhorn",, Lite förändrad explorer, men ja mer och mer funktioner tagna från OS X
Missade du rippen av "brushed metal" looken?
Fö så kommer Longhorn bla avskaffa DOS namnen på enheterna, dvs istället för C: osv så heter dom "HD" "CD" mm det ska också gå att välja att han monterar enheterna på skrivbordet mm mm
Missade du rippen av "brushed metal" looken?
Fö så kommer Longhorn bla avskaffa DOS namnen på enheterna, dvs istället för C: osv så heter dom "HD" "CD" mm det ska också gå att välja att han monterar enheterna på skrivbordet mm mm
Jag antar att det är för att den tekniska utvecklingen inte gjort detta möjligt förrän år...2006?
"...and Microsoft is copying from us again. It feels great!" - Jobs, på senaste keynote.
Jag har faktiskt aldrig suttit och provat OS X, har bara sett en massa bilder och läst om det. Känner dock att det är helt rätt att switcha till en pb g4.
Varför gör de inte sina liv enklare och köper en Mac? Det där är ju som att sätta läppstift på en gris*. Windows blir inte bättre för det. Det är samma gamla osäkra Windows, samma DLL-filer, register och utforskare. Samma skräp. Det är som att sätta fartränder, plastkjolar och spoilergrejor på en gammal trimmad Opel.
* Citatet är helt briljant men det är inte mitt utan kommer från en kille på gamla MacpPressen.
Varför gör de inte sina liv enklare och köper en Mac? Det där är ju som att sätta läppstift på en gris*. Windows blir inte bättre för det. Det är samma gamla osäkra Windows, samma DLL-filer, register och utforskare. Samma skräp. Det är som att sätta fartränder, plastkjolar och spoilergrejor på en gammal trimmad Opel.
* Citatet är helt briljant men det är inte mitt utan kommer från en kille på gamla MacpPressen.
Nja, det var knappast från MacPressen, det är ju William Henry Gates III själv som har sagt det, angående Apples "Star Trek"-projekt, som gick ut på att köra Mac OS 7 på en vanlig standard-PC...
Edit: "Like putting lipstick on a chicken" var det.
När kommer den här kuliga mackapären i en version för Mac?
http://www20.tomshardware.com/consumer/20031205/index.html
LITE kul verkar dom ha på Windowssidan i alla fall..
http://www.elgato.com/products/eyehome.html
Kan detta vara något?
J.
Haha ja man kan skinna sitt XP hur länge somhelst det kommer fortfarande bara att SE UT som Mac OS det kommer inte VARA Mac OS...
Iofs var jag inte bättre själv jag körde aqua-look på linux-burken..
Aqua-look till Linux känns iallafall lite mer motiverat än till Windows.
Om man kollar dockan på den översta bilden - i första inlägget, alltså - , ser man iconer för iCal, Konfabulator, Toast, Bildvisning, Mail.... undrar vad som gömmer sej bakom dom?...
Vad menar du med "undrar vad som gömmer sej bakom dom?..."
Menar du vilka program?,
iCal - Nått kalanderprogram finns säkert några hundratals liknande applikationer.
Toast, kanske Nero som är det populärsaste programmet för bärnning...
Bildvidning, finns exakt samma program i Windwows xp..för att visa bilder, heter likadant.
Mail så är det väl Outlook/Outlook Express
Vad menar du med "undrar vad som gömmer sej bakom dom?..."
Menar du vilka program?,
iCal - Nått kalanderprogram finns säkert några hundratals liknande applikationer.
Toast, kanske Nero som är det populärsaste programmet för bärnning...
Bildvidning, finns exakt samma program i Windwows xp..för att visa bilder, heter likadant.
Mail så är det väl Outlook/Outlook Express
Ja, jo, det var ju program jag menade. Och visst, jag kör win på en burk här så jag känner till programmen - men det skulle kännas lite larvigt att ha en icon för ett program som öppnar ett annat, lixom. (Varför inte ha Outlooks icon till Outlook om det nu är det som körs. Det finns ju rimligtvis ikoner för Nero och andra winprogg oxå som man kan använda....)
Men det är klart - då ser det inte lika maccigt ut längre
BTW: Bildvisning heter väl "Visningsprogram för Bilder och Fax" i xp..
(herr Petigmeter slår till igen )
Ja, jo, det var ju program jag menade. Och visst, jag kör win på en burk här så jag känner till programmen - men det skulle kännas lite larvigt att ha en icon för ett program som öppnar ett annat, lixom. (Varför inte ha Outlooks icon till Outlook om det nu är det som körs. Det finns ju rimligtvis ikoner för Nero och andra winprogg oxå som man kan använda....)
Om man ska göra sitt windows Till OSX så måste man ju ocksåp ta till Macikonerna för att det ska bli komplett, och de är ju snyggare..-dessutom funkar inte Xp's vanliga ikoner upp till 128x128, som OSX ikoner gör... max storlek är 64x64... större behövs för kanske docken tex...
BTW: Bildvisning heter väl "Visningsprogram för Bilder och Fax" i xp..
(herr Petigmeter slår till igen )
Ja eller Förhandsgranskning
Har testat en del sådana modifikationer själv. Ser man bara på ytan så kan det se riktigt bra ut. Men som andra redan har påpekat så är det samma Windows som körs i bakgrunden, med skillnaden att man har ändrat en hel de kritiska systemfiler...
Så fort man använder det modifierade systemet ser man nackdelarna; minne och processorkraft slukas, grafiska buggar, felmeddelanden och konstigheter. Ett instabilt system blir än mer instabilt och framför allt långsammare att arbeta med.
Det här är inget nytt fenomen, men på alla skinninghemsidor så är det just mac-teman som det laddas ner allra mest just nu, runt om i hela världen. Det tyder på många saker....
Tjena Jockelu
Jag notera på din översta bild, att "snabbt Användarbyte" var aktiverat. Så att man skulle kunna ha två användare inloggade på datorn, samtidigt. Men Windows XP stödjer ju inte att flera "samtidiga" inloggningar!? Så vad döljer sig bakom den hängande rullgardins menyn?