Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt fler XP-Användare kopierar OSX utseendet! HOT

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 14:50
Ursprungligen av Steephill:

Men Windows XP stödjer ju inte att flera "samtidiga" inloggningar!? Så vad döljer sig bakom den hängande rullgardins menyn?

Det är just det XP stödjer, och det är en grej jag störde mig på enormt i början när jag körde OSX att OSX inte klarade detta eftersom jag var van vid detta från XP. Men det löstes ju

Men rätt ska vara rätt, XP har haft "fast user switching" från start.

/Jonas

Ursprungligen av jsalo:

Det är just det XP stödjer, och det är en grej jag störde mig på enormt i början när jag körde OSX att OSX inte klarade detta eftersom jag var van vid detta från XP. Men det löstes ju

Men rätt ska vara rätt, XP har haft "fast user switching" från start.

/Jonas

Tjena Jonas

Hur slår du på fast user switching i XP? http://www.apple.com/se/macosx/features/fastuserswitching/

Vi har precis det behovet på jobbet, där vi kör XP på Dell burkar. Jag frågade Serviceteknikerna som var på besök i onsdags om man kunde ha flera inloggade samtidigt i XP, på en och samma burk. Och servicekillen sa att man inte kunde det.

Om du vet hur man får på funktionen så vore det suveränt, vi har 3 datorer och är 10 användare som cirklar runt på alla. Jag vill gärna fixa det på jobbet.

• Oregistrerad
  • 2004-05-03 17:34

Tjena Jonas

Hur slår du på fast user switching i XP? http://www.apple.com/se/macosx/features/fastuserswitching/

Vi har precis det behovet på jobbet, där vi kör XP på Dell burkar. Jag frågade Serviceteknikerna som var på besök i onsdags om man kunde ha flera inloggade samtidigt i XP, på en och samma burk. Och servicekillen sa att man inte kunde det.

Om du vet hur man får på funktionen så vore det suveränt, vi har 3 datorer och är 10 användare som cirklar runt på alla. Jag vill gärna fixa det på jobbet.

Tjabba,

Hmm, så här funkar det på min hemmamaskin:

Control Panel
User Accounts
Change the ways users log on and off
Use fast user switching skall vara checkad

Märk väl att detta funkar på en ensam arbetsstation, det kan säkert strula om man sitter i en windowsdomän osv. Då ersätts ju den vanliga inloggningen med domäninloggning och det är möjligt att fast user switching disablas då. Kommer inte ihåg hur det är riktigt.

Hoppas det funkar för dig, det är ju som sagt en bra funktion.

/Jonas

• Oregistrerad
  • 2004-05-03 17:38

Tjena Jockelu

Jag notera på din översta bild, att "snabbt Användarbyte" var aktiverat. Så att man skulle kunna ha två användare inloggade på datorn, samtidigt. Men Windows XP stödjer ju inte att flera "samtidiga" inloggningar!? Så vad döljer sig bakom den hängande rullgardins menyn?

XP Har alltid stött flera inloggade personer... Vet inte om detta kommer funka på ditt jobb då de ofta inte har vanlig inloggning pga säkerhetskäl nätverk osv..

på en vanlig XP hemburk så funkar det bra direkt efter installation..

• Oregistrerad
  • 2004-05-03 19:15
Ursprungligen av jockeleu:

XP Har alltid stött flera inloggade personer... Vet inte om detta kommer funka på ditt jobb då de ofta inte har vanlig inloggning pga säkerhetskäl nätverk osv..

på en vanlig XP hemburk så funkar det bra direkt efter installation..

Jo, det är väl sådana saker som aldrig så snygga OSX-teman inte kan råda bot på…
Bara ingen tror att OSX är som en "grisXP med läppstift", det vore ju väldigt dålig reklam för OSX…

Wow! Montera enheter på skrivbordet!!??

Jösses, detta är ju den nya innovationen! Så Microsoft har kommit på det nu? Tja, Apple Lisa kom ju för 21 år sedan och då Longhorn kommer med denna finess är den gamla godingen ytterligare några år äldre.

Det är ju rent tragiskt och gör att det är svårt att ta Windows på allvar i vissa lägen. Jag ser det inte som ett alternativ till Mac OS X i.a.f.

Jag tycker att detta med Aqua-skins på XP är enbart positivt. Snacka om gratisreklam för Apple och OS X! Det skapar begär efter den äkta varan och höjer plattformens status.

Bevaka tråden