Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför ska jag köpa en iBook G4?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 15:56

Jag beställde en iBook 12" för snart två veckor sedan från Apple Store. Fan vad tid dom tar på sig att frakta skapelserna till Sverige. När jag ringde till dom nu efter att inte kunnat se var den är nånstans på nätsökningen så sa de att den var på väg till Europa...

Så till er med erfarenhet utav Apple Store: Hur lång tid skall man behöva vänta? Jag drömmer om iBooken båda dag och natt och önskar att Apple åtminstonde kunde erbjuda någon form av kryoservice, så dom kunde tina upp mig när den kommer...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-26 16:36
Ursprungligen av dJordahl:

Jag beställde en iBook 12" för snart två veckor sedan från Apple Store. Fan vad tid dom tar på sig att frakta skapelserna till Sverige. När jag ringde till dom nu efter att inte kunnat se var den är nånstans på nätsökningen så sa de att den var på väg till Europa...

Så till er med erfarenhet utav Apple Store: Hur lång tid skall man behöva vänta? Jag drömmer om iBooken båda dag och natt och önskar att Apple åtminstonde kunde erbjuda någon form av kryoservice, så dom kunde tina upp mig när den kommer...

Tråkigt att du ska behöva vänta så länge, beställde min för lite mer än 1månad och då tog det 9dagar från beställning till dörren

Ursprungligen av The_JJ:

Tråkigt att du ska behöva vänta så länge, beställde min för lite mer än 1månad och då tog det 9dagar från beställning till dörren

Beställde iBook i söndags natt! Står att den skickas senast i morgon. Hoppas hoppas hoppas! Inte två veckor till... blä! 5-6 dagar är max vad jag kan stå ut!

Någon som har någon känsla för hur tillförlitligt skeppningsdatumet är?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-26 18:20
Ursprungligen av Carl Bjerkert:

Beställde iBook i söndags natt! Står att den skickas senast i morgon. Hoppas hoppas hoppas! Inte två veckor till... blä! 5-6 dagar är max vad jag kan stå ut!

Någon som har någon känsla för hur tillförlitligt skeppningsdatumet är?

jadu , min stämde inte, min skickades efter 2dagar men efter att TNT tog hand om paketet gick allt väldigt fort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-26 22:29
Ursprungligen av dJordahl:

Jag beställde en iBook 12" för snart två veckor sedan från Apple Store.
[...]
Så till er med erfarenhet utav Apple Store: Hur lång tid skall man behöva vänta?

När beställde du? Jag beställde den 14:e. Verkar vara i Luxemburg nu, hinner nog inte komma denna veckan m.a.o

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 19:56
Ursprungligen av DeZoe:

När beställde du? Jag beställde den 14:e. Verkar vara i Luxemburg nu, hinner nog inte komma denna veckan m.a.o

Jag beställde nog också den 14:e tror jag bestämt. Min beställning bestod både av en iBook 12" och en Airport Express. Enligt Äpple så blir det senare då eftersom dom måste "mergas". Ah well. Hur som haver. Dom vet inte var min dator är nu heller och dom verkar inte vara intresserade utav att ge det lite energi eftersom den inte skall levereras innan den 3:e Feb enligt mailen...

Jag kommer på mig själv med att inte kolla applestore varje dag längre. iPodden tog ju bara ett par dagar att få hem, vad är svårt? Goddamnit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-31 22:14
Ursprungligen av dJordahl:

Dom vet inte var min dator är nu heller och dom verkar inte vara intresserade utav att ge det lite energi eftersom den inte skall levereras innan den 3:e Feb enligt mailen...

Tråkigt...

Jag är glad dock - fick min i fredags

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 12:22
Ursprungligen av DeZoe:

Tråkigt...

Jag är glad dock - fick min i fredags

Jag är också lycklig idag. Efter lunchen skall pjäsen levereras till mig. Är den allt du nånsin önskat dig? Fan vad sugen man är nu. ibook 12" + Airport extreme. Sweets.

  • Medlem
  • 2005-02-02 14:29

Min iBook skickades i torsdags och enligt trackinggrejerna så lyfte den från kina i lördags. Sen dess är den spårlöst försvunnen
Undrar vad den gör...

  • Medlem
  • 2005-02-02 17:40

Wheeeee

Depart Terminal
.LUXEMBOURG, LU, LU
.02 Feb 2005 13:55

Det är för övrigt en 12" 1,2GHz med 80gb disk och bluetooth ändrat från standardkonfiguration. Minne köper jag nog från crucial om ett tag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-03 02:13
Ursprungligen av dJordahl:

Jag är också lycklig idag. Efter lunchen skall pjäsen levereras till mig. Är den allt du nånsin önskat dig? Fan vad sugen man är nu. ibook 12" + Airport extreme. Sweets.

Jag (flickvännen egentligen - fast jag använder den minst lika mycket) är jättenöjd. Satte i 512mb extra minne (tot. 768) igår och nu går den finfint

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 19:36

i got it
skriver detta i vardagsrummet via airporten jag bundlade med köpet. fan så lycklig jag är.

puss på er allasammans.

Bevaka tråden