Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VAtt vlja rätt mark-digitalbox

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilken box för ComHem?

Har följt tråden ett tag men inte förstått om boxarna fungerar med ComHem? Jag har idag en hyrbox (Sagem) och vill lämna tillbaka den för att kunna köpa en med HD inspelning. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Ser gärna en digitalbox med HD inspelning, Optisk utgång/ingång mm. Vilken box är bäst för ComHem?

Tack på förhand.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-06 18:36
Ursprungligen av Arch@ngel:

Har följt tråden ett tag men inte förstått om boxarna fungerar med ComHem? Jag har idag en hyrbox (Sagem) och vill lämna tillbaka den för att kunna köpa en med HD inspelning. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Ser gärna en digitalbox med HD inspelning, Optisk utgång/ingång mm. Vilken box är bäst för ComHem?

Tack på förhand.

Boxer-boxar fungerar inte med Com Hem. Tala med en Com Hem-återförsäljare (förslagsvis en Expert-butik), det lär dyka upp mer avancerade boxar efter årsskiftet.

Ursprungligen av Dj Leafer:

Tackar, lutar åt en Force. Såg att det var en på gång med ännu större hårddisk oxå.

Det är faktiskt lite jävligt att det inte går att spara undan det inspelade...

Jag håller fullstädigt med dig. En top-of-the-line box som Force:en borde ha den funktionen. Hur svårt är det att klämma in en nätverksplugg så att man kommer åt HD:n över nätverket för redigering (reklam och annan skit) för att sedan bränna undan med Superdriven och visa på TV igen med ens vanliga DVD-spelare.

Det vore klockrent. Inspelningsbara DVD-spelare (både med och utan HD) blir överflödiga!
Fattar inte att ingen tillverkare tänker på detta...

• Oregistrerad
  • 2004-11-17 10:52

hrmm, jag har kollat lite nu.

det skiljer inte särskilt mycket i pris på boxer & canal digital parabolpaket. med canal digital får man betydligt fler kanaler, alla 5 canal+ och det finns att få med hårddisk, antagligen samma box som till Boxer, fast anpassad för parabol.

då känns det ju som att parabol är ett bättre alternativ, eller hur?

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 09:05

Såg att 7-serien, iaf för parabol, har firewire-port, just för det ändamålet, plus att man lägga över vcd, s-vcd och mp3 på burken. klockrent. den har även dubbla tuners. kostar typ 7000:-.

firewire är väl ok, men ännu tuffare hade det vart med ethernet. 7000:- är en hygglig slant med har den firewire-UT är det, som sagt, klockrent.

Eftersom det finns så mycket kunnigt folk här så tänkte jag höra om vad folk tror om den digitalbox för det fria markbundna nätet som Clas Ohlson säljer för 895 kr (just nu, normalt pris 995 kr). Den har ingen kortplats alls. Länk till info om boxen (38-1171).

Bu eller bä? Funderade på en sån till sommarstugan, bara för att få bättre bild och ljud (ja, det finns täckning där).

Det är väl bara att pröva, Adrian. Classe har väldigt bra policy när det gäller återköp, brukar inte vara några som helst problem.

Det borde väl dock gå att få tag i en begagnad för nästan samma pris, då med möjligheten att stoppa i ett kort och se fler kanaler.

Ursprungligen av David Molarin:

Det är väl bara att pröva, Adrian. Classe har väldigt bra policy när det gäller återköp, brukar inte vara några som helst problem.

Sant. Men jag tänkte mest om nån uttryckligen varnade för en sån produkt (om gränssnittet är kasst eller liknande).

Ursprungligen av David Molarin:

Det borde väl dock gå att få tag i en begagnad för nästan samma pris, då med möjligheten att stoppa i ett kort och se fler kanaler.

Mm, men att skaffa abonnemang kostar pengar och är inte värt det för en sommarstuga, känner jag. Det räcker långt med de fria kanalerna.

Någon som vet hur MTG tänker göra med TV3, ZTV och TV8? De har ju sagt att de ska börja ta betalt för kanalerna från och med 31/1 05.
Frågan är om det är en så bra ide.

Nej, de ska börja ta betalt från och med 1/2 05.

Tror dock att det löser sig, som flickan sa.

Vore fint om man, mot en RIMLIG peng, kunde köpa endast dessa kanaler. Vill inte ha hela Boxer-packetet, men lite krydda till det friautbudet vore fint.

Säg 49:-/ mån?

Tänk på att (så vitt jag förstått) så har du bara ett abonnemang. Du tar ju med dig kortet och lådan till stugan.

Bevaka tråden