Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Text i iMOVIE

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 17:18

Hallo jag sitter här å leker lite med imovie men det är en sak som jag stör mig väldigt mycket på.
När jag läger till text så ser den först bra ut men så fort jag drar ner texten till resten av filmen så blir den i askass kvalite.
Går det att fixa så att texten får bättre kvalite för den kvaliten som den blir nu är ju helt värdelös.

Om nån vet hur man fixar detta så kan väl ni skriva det.

mvh hammer

Kan tyvärr inte ge dig nån hjälp, har själv inte funnit någon lösning på problemet (se min tråd "Usel textrendering i 4:an"). Nästa projekt jag drar igång kommer jag att göra textskyltar i PS istället och skita helt i iMovies textfunktion. Men det är klart, jag hoppas fortfarande att det kommer en lösning i iMovie...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 16:04
Ursprungligen av charger68:

Kan tyvärr inte ge dig nån hjälp, har själv inte funnit någon lösning på problemet (se min tråd "Usel textrendering i 4:an"). Nästa projekt jag drar igång kommer jag att göra textskyltar i PS istället och skita helt i iMovies textfunktion. Men det är klart, jag hoppas fortfarande att det kommer en lösning i iMovie...

Ahh den lösningen tänkte jag inte på.
Lite synd bara att man inte kan lägga texten på film som rör sig då.

1
Bevaka tråden