Finns det någon som kört Dreamweaver MX 2004 på en riktigt snabb Mac - en dubbel 2GHz eller nåt?
Jag kör på en 2x2GHz, tidigare körde jag på en TiBook 550MHz. Dreamweaver är, och kommer nog alltid att vara, långsamt.
Kör du typ "layout i Fireworks och lite enkel HTML i Dreamweaver" så är det inga problem. Lite lättare ASP brukar också gå bra.
Men att, som jag har haft i vissa fall, köra en Form som innehåller över 30 textfält + lika många gömda fält + mer än 10 menulists + lite klurig javascript är ingen bra idé. -Inte ens på en 2x2GHz.
Fönsterhantering, FTP, sök och ersätt är alla *väldigt* långsamma. (Fast sök och ersätt har de snabbat upp i 2004).
Likaså om sidan innehåller mycket "ö-liknande kod" (Dvs koden för ö, vet ej vad termen lyder). Jag har jobbat med grekiska sidor där all text var i sådan kod. -Knappt genomförbart!
Jag tycker att Dreamweaver på något sätt ger samma känsla som program skapade i Java kan ge, eller som att sitta och köra i en emulerad miljö. -Konstigt och tråkigt. Men sist jag jobbade på en PC (ca 500MHz, jmf med en blådåre på 300MHz) så var det ingen större skillnad mellan plattformarna. Båda var lika halvsega
Men ser man på produktivitet som helhet så föredrar jag fortfarande Dreamweaver som #1!