Vad är detta för skoj?
Jag har två stycken mail-konton, ett på telia, och ett web-baserat som ligger på Passagen. När jag kollade min mail nyss - kontot på telia alltså - så hade jag fått ett meddelande från mig själv - någon form av skräpmail som bara innehöll en bilaga på noll byte - där min avsändaradress på passagen-kontot använts. Hur kan detta ha gått till?
Om jag tittar på brevhuvudet så verkar det så vitt jag kan förstå inte vara skickat från mitt passagen-konto, utan bara använda sig av den avsändaradressen, men jag vet egentligen inte hur man läser den information som finns i brevhuvudet. Om man tittar på den första av de 5 rader där det står "received" så står det "from av10-1-sn1.fre.skanova.net (av10-1-sn1.fre.skanova.net [81.228.11.177]" - är detta den egentliga avsändaren?
Det verkar ju inte sannolikt att det skulle vara en slump att jag får ett mail från mitt eget konto. Kan någon ha hackat sig in på Passagens mail-servrar och fått tillgång till de adresser jag har sparade där???(Min adress på telia finns där, eftersom jag skickat mail mellan mina konton för att testa att alla inställningar är riktiga.) Jag har bara fått tag på en person hittills som jag vet att jag har i adressboken på passagen, men hon har inte fått något liknande spam från mig.
Finns det något annat sätt att se sambandet mellan mina två konton?
Hur kan detta annars ha gått till?