Det är ju bara självklart att APPLE Powerbook 17" är så mycket bättre än en vilken 17" Windowskombi, det visar PRISET bland annat. APPLE kan ta ut ett högt pris, eftersom produkten är så bra. Produktivitet handlar om mer än processorkraft mätt i si och så många GHz. De flesta av oss är så långsamma att vi aldrig hinner i fatt processorn. Och, ja ibland måste jag vänta i Photoshop eller (huuva) på att iDVD skall bränna färdigt. Den tiden kan jag använda konstruktivt, vilket APPLEs koncept hjälper mig med. Jag kan somna, meditera eller dricka kaffe utan att det brusar som en hårtork eller att jag måste skälla på katten för att den satt på dammsugaren (mitt misstag).
En Powerbook 17" bär fram samma lugna kreativt stimulerande känsla som iMac levererade till det vanliga hushållet för ett antal år sedan. SENSATION. APPLE har tagit ljudlig revansch med några riktiga lövblåsare sedan dess, men verkar nu åter vara på rätt spår.
De flesta webb-sidor är designade för PC, ja. MEN HUR SER DE UT? Gör Du sidorna med OS X får i alla fall du och 3-5 procent se en snygg sida, förutsatt att Du kan ditt jobb. Trycksaker på "PC"? Javisst, om du jobbar snabbt och gör sådant som regelmässigt kastas, så för all del: Gör det med Windows. Jag kastar kilovis med skräptryck varje vecka. Jag hoppas att det gjorts utan omsorg, för jag tänker då inte bläddra i det.
Om Du inte vet riktigt vad Du skall koncentrera Dig på, Hallon eller någon annan, så köp en APPLE. Då får Du ett rejält incitament att ta tag i uppgiften att få datorn att förränta sig. OCH Du kan njuta av utsikten under tiden.