Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS | plug-ins

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 14:20

Badia har ett plug till quarken som heter big picture. Där har man total kontroll över de länkade bilderna som är monterade. Man kan länka om samtliga bilder till en specifik mapp, länka enbart vissa bilder med speciell status (saknade, modifierade m.m.)...

DETTA vill jag ha till InDesign CS! Nån som vet om det finns nått liknande?

d.

P.S: websidan www . plugin . se fick beröm på Adobe-seminariumet. Den e usel... Finns det andra sajter för plugs till IDCS?

Ursprungligen av dboy:

Badia har ett plug till quarken som heter big picture. Där har man total kontroll över de länkade bilderna som är monterade. Man kan länka om samtliga bilder till en specifik mapp, länka enbart vissa bilder med speciell status (saknade, modifierade m.m.)...

DETTA vill jag ha till InDesign CS! Nån som vet om det finns nått liknande?

P.S: websidan www . plugin . se fick beröm på Adobe-seminariumet. Den e usel... Finns det andra sajter för plugs till IDCS?

Hej
Jag kan rekommendera www.pluginsworld.com.

En av anledningarna till att jag brukar nämna pluggin.se när jag kör seminarier är att dom möjliggör för svenska kunder att handla på faktura - inte bara kredirkort som det ofta blir när man beställer pluggar via nätet.

Känner inte till någon sådan plugin på rak arm, men har ställt frågan till ett par kollegor, återkommer om jag får napp!
/Mattias

Däremot så kan jag rekommendera HIGH Link Tools som gör mycket av just detta. Lite oberoende konsumentupplysning sådär Kontakta Ulrika Billström på www.high.se för mer info

• Oregistrerad
  • 2004-06-09 16:58

ringde ulrika. hon var ute. testar i morgon. Ska glutta igenom pluginsworld.com ikväll också. TACK!

Hittade du något användbart? Länkfönstret är ju helt kasst. Jag har precis samma behov....100 tals bilder som skall länkas om, och göra det 1 och 1 som nu, man blir galen för mindre.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 22:38
Ursprungligen av dboy:

ringde ulrika. hon var ute. testar i morgon. Ska glutta igenom pluginsworld.com ikväll också. TACK!

Ring mig när du har hittat lösningen...

Är det någon bugg i InDesign som gör att ni måste peka ut varje bild?
För mig räcker det att peka ut första bilden i varje mapp sen hittar den resten själv.

• Oregistrerad
  • 2005-06-09 22:46
Ursprungligen av Anders Täpp:

Är det någon bugg i InDesign som gör att ni måste peka ut varje bild?
För mig räcker det att peka ut första bilden i varje mapp sen hittar den resten själv.

Så är det i InDesign t.o.m. version 2.0.2, men i CS-versionerna måste man manuellt bekräfta varje bild, precis som Rönnbäck skriver. Otroligt klantigt att plocka bort denna funktion av Adobe...

Skulle det vara så att du de facto kör CS och får detta att funka får du gärna försöka förklara hur du ställt in programmet, tack!

Anders, om alla bilderna saknas och alla bilderna hittas i en ny mapp så går det som en dans, problemet är om du vill länka om enbart vissa, eller t.o.m. sådana som redan är ok men där du vill länka om dem till en bild med samma namn i annan mapp.

InDesign vill då ha en bekräftelse i form av klickning för varje bild vilket är vansinnigt irriterande.

1
Bevaka tråden