El Gringo, tänk på att det inte alls är svårt att installera phpbb. Hela systemet har en helt webbaserad installation som går på mindre än 5 minuter.
Är det? Jag sitter här med frustration och hjälplöshet upp över öronen. Jag har försökt installera först MyPHPNuke och sedan PHPbb på mitt Cliche-konto. I båda fallen stupade det på "could not connect to database. Ja, jag har bett supporten göra en databas åt mig och jag har fört in den information jag fick från dem.
Men när jag ber supporten om hjälp så vägrar de att ens bekräfta att databasen fungerar eller att jag för in rätt data! Jag kan förstå att de inte kan felsöka i "min" kod, men verifiera grundläggande information? Mina låga tankar om supportfolk sjunker ännu mer.
Vad göra? Tjata på supporten? Göra någonting lite annorlunda? Kräva pengarna tillbaka av Cliche för att de inte kan leverera den "lyx" reklamen lovar? Eller bara strunta i dem och gå någon annan stans (och betala pengar för att flytta vidare domänen).
Jag vill ha en egen server... De man betalar för har man ju ingen insyn i, och med support som inte vill göra något så är det ju bara kört.