Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra webbhotel & vbulletin!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för mig att jag har sett att det finns webbhotell som har vbulletin "inbyggt". Är det någon här som känner igen det.

Annars är det väl bara att köpa vbulletin och installera hos ngt lämpligt webbhotell?

http://oderland.nu/brons.php

Kostar 250 kr + moms per år. När jag handlade ingick ett forum från phpBB.
Dessutom en liten webbshop, chattar och lite annat smått och gott.

vBull får man allt köpa och installera själv vad jag vet.

phpBB är förvisso gratis, men Oderland är ett förbaskat bra webbhotell.

/M

Antagligen kör dom cpanel. I den finns phpBB, chat och webshop inbyggt.

Ursprungligen av Kristofer G:

Antagligen kör dom cpanel. I den finns phpBB, chat och webshop inbyggt.

Du har helt rätt.

cool - thx!

El Gringo, tänk på att det inte alls är svårt att installera phpbb. Hela systemet har en helt webbaserad installation som går på mindre än 5 minuter.
Men visst, i cPanel var det bara att trycka på en knapp och vänta i 5 sekunder

Ursprungligen av Kristofer G:

El Gringo, tänk på att det inte alls är svårt att installera phpbb. Hela systemet har en helt webbaserad installation som går på mindre än 5 minuter.

Är det? Jag sitter här med frustration och hjälplöshet upp över öronen. Jag har försökt installera först MyPHPNuke och sedan PHPbb på mitt Cliche-konto. I båda fallen stupade det på "could not connect to database. Ja, jag har bett supporten göra en databas åt mig och jag har fört in den information jag fick från dem.

Men när jag ber supporten om hjälp så vägrar de att ens bekräfta att databasen fungerar eller att jag för in rätt data! Jag kan förstå att de inte kan felsöka i "min" kod, men verifiera grundläggande information? Mina låga tankar om supportfolk sjunker ännu mer.

Vad göra? Tjata på supporten? Göra någonting lite annorlunda? Kräva pengarna tillbaka av Cliche för att de inte kan leverera den "lyx" reklamen lovar? Eller bara strunta i dem och gå någon annan stans (och betala pengar för att flytta vidare domänen).

Jag vill ha en egen server... De man betalar för har man ju ingen insyn i, och med support som inte vill göra något så är det ju bara kört.

Att cliche inte kan leverera fungerande databaser har ju faktiskt ingenting med phpbb att göra.

Kristofer

Ursprungligen av Kristofer G:

Att cliche inte kan leverera fungerande databaser har ju faktiskt ingenting med phpbb att göra.

Jo, det har att göra med om man kan få igång PHPbb eller ej. Men jag tror att Cliche helt enkelt inte kan konsten att peka vidare när man har ett problem som de inte klarar. Deras ovilja att bekräfta att lösenord, id och adresser stämmer är egentligen hela problemet, tror jag.

Jag skulle råda dig att välja ett webhotell med cpanel. I den kan du själv skapa och ändra databaser. Även massa andra trevliga funktioner finns inbyggda, som administration av epostkonton mm.

(sen har ju cpanel inbyggd phpbb.. så det är en bonus )

1
Bevaka tråden