Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG 8110 + osX = sant?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 16:40

Hej,
Har precis köpt en LG 8110 och är väldigt nöjd så långt. Den är liten, nätt och väldigt "mobil" till skillnad från många av sina 3G-kamrater. Den känns väldigt asiatisk i designen, robust med bra skärm och enkla menyer. Den stora nackdelen är ett litet 16 mb internminne utan kortplats. Varför man trycker in en musikspelare är obegripligt. Kan man leva med detta är det en alldeles utmärkt 3G-telefon. Jag vet inte vilket operativsystem man använder sig av, men var övertygad om att den skulle vara lika god vän med macen som nece616, dvs inte alls. Men döm av min förvåning när jag snokar runt lite och hittar en italiensk sida som (enligt babelfish översättning) hävdar att det bara ska vara att plugga in den via USB och köra som höghastighetsmodem! Jag har av olika skäl inte kunnat testa själv, men är nyfiken på om andra har prövat SAMT om den fungerar med iSync. Jag har läst att den är byggd på Ericssonplattform vad nu det betyder och eftersom z1010 och macen tydligen går bra ihop borde det väl inte vara omöjligt?

Länken till sidan:

http://www.macitynet.it/macprof/aA18088/index.shtml

MVH
Peterl

• Oregistrerad
  • 2004-06-15 17:04

jag köpte precis en lg 8110 själv efter att jag lagt min gamla nokia i ett vattenglas. verkar bra, har bara haft den nån timme än. skulle vilja synka den med adressbok och allt i isync, men fattar inte hur???!! har du lyckats få det att funka?

tacksam för svar

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-29 13:03
  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 16:57

hmmm.....tack för svaret, men min italienska bygger på min spanska och det räcker tydligen inte för att förstå det här. kan man synka mobilen med isync via usb-kabeln?

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-29 18:27

Med hjälp av kollega som är hobby-italienare fick vi ut att det GÅR att använda LGn och OSX för att surfa på webben via 3G-nätet. 20k/sec och ibland ända upp till 40k/sec nedladdningshastighet kom de tydligen upp i.

Man använder USB-kabeln och ett modemscript - ska skicka texten på en mer proffsig översättning!

Att LG vill snacka med t.ex adressboken är dock mycket tveksamt.

• Oregistrerad
  • 2004-06-29 21:58

tack för hjälpen!

synd på det där med adressboken, det var mest det jag var ute efter.men det är väl bara att börja lägga in alla namn och nummer.

antagligen kommer man kunna synka med isync dan efter jag lyckats klämma in alla namn.......

• Medlem
  • International user
  • 2004-06-30 11:32

Julius,

Jag är väldigt nyfiken på LGn, hur den beter sig i dagligt användande, täckning, svårigheter att koppla mellan 3G och 2G-nätet osv. Om du får möjlighet, testa gärna att koppla upp macen via LGn och se om du får det att funka! Berätta allt!

Tack!

/ Oscar

Funderar allvarligt på att skaffa LG U8110 nu när abonnemangen är så förmånliga. Fungerar 3G klanderfritt numera? kan jag på nåt sätt föra över bilder/ljud till och från telefonen? att den inte har bluetooth verkar ju märkligt...

Ursprungligt: Jag hade testat att synka med Bluetooth. Nu vet jag inte hur LGn är uppbyggd exakt, men på Bluetooth-försedda telefoner som jag är van vid kan man välja att skicka alla kontakter (telefonboken) via just BT. När man gör det (naturligtvis måste man para ihop enheterna först) tar den andra enheten emot utan problem och man kan sedan enkelt öppna adressboken i programmet Adress Book.

Bilder går att skicka över på samma sätt, det är bara att välja att skicka via Bluetooth. Fungerar klockrent, åtminstone med min K700i och A920.

EDIT!!!!!

Tydligen har den inte Bluetooth. I.s.f tycker jag att den går bort, åtminstone hade den gjort det för min del. Jag använder BT till synkronisering mellan telefonerna och mellan telefon till dator. Att köpa en 3G-telefon utan BT är inte något jag kan rekommendera. Ovanstående synkning är i.a.f det som fungerar utmärkt via BT.

Jag hade valt en Z1010 eller annan telefon med Bluetooth.

Jag tycker att 3G fungerar bra för mig. Bra ljudkvalitet och god stabilitet med min A920. Jag tycker således att det inte är några problem att ta 3G-tåget, se däremot till att ha en BT-telefon.

1
Bevaka tråden