Tjena!
Nu har jag ett litet problem.
Jag har ett dokument i ett QuarkXpress dokument för os 9 som är på 32 sidor (endast löpande text).
Jag vill göra det till ett PDF-dokument så jag kan ta med det och skriva ut överalt (t ex i skolan).
Men jag kan inte välja att spara utskriften som fil eftersom jag har en Epson 950-skrivare installerad och den vill ju inte ge mig alternativet "spara som postscript" så jag kan droppa den filen i Acrobat Destiller sen.
Ok, jag öppnar den i inDesign CS (Mac OSX) och väljer att spara utskriften som pdf istället då...
Problemet här är att när jag öppnar det så kommer alla sidor upp, sidpagineringen är på alla, men de tär bara text på den första.
Jag antar att det "bara" (förhoppningsvis) är att länka från det ena textblocket till det andra...
Men hur gör man det?
Jag vet om att man kan klicka i det lilla plustecknet längst ner och sedan göra ett nytt textblock på nästa sida så fortsätter texten där.
Men grejen är ju den att nu finns där redan ett textblock, och jag vill använda mig av det istället, för det är rätt storlek, rätt placerat och har de tre spalterna och allt det där redan föberett...
Så finns det en funktion i InDesign som den i Quark där man bara väljer länkningsverktyg och klickar först på block 1 (därifrån man ska länka) till block 2 (dit man ska länka).
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Tack
PS... Fan, borde ha gjort det i word istället...