Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orgasm. Min första Mac.

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-06-18 16:30

Blåskärm när jag kopierar till extern USB2-disk. Tydligen "kan det vara något problem med mdfsysnt.dll"... men den filen finns inte. Det kan vara vad som helst alltså.

Minns ni skrämselrapporten om att FireWire-diskar kunde crasha i OS X? Jag slår vad om att det händer dagligen för Windows-användare världen över. De ringer en tekniker som svarar "- Shit... sånt ska ju inte kunna hända, men det gör ju det ibland ändå." Sedan får de rådet att formatera om.

Jag är helt säker på, trots alla fel och brister, att OS X är fan så mycket stabilare och lättare att fixa än Windows. Däremot tycker jag att Apple skulle lugna ned sig lite grann, och se till att det som finns nu fungerar helt perfekt, innan man hoppar på nya funktioner och program.

• Medlem
  • 2004-06-18 16:49
Ursprungligen av stfm:

Blåskärm när jag kopierar till extern USB2-disk. Tydligen "kan det vara något problem med mdfsysnt.dll"... men den filen finns inte. Det kan vara vad som helst alltså.

Man lär sig själv något nytt varje dag när man använder Windows. Uppenbarligen så stänger Win av Disk-cachen per default, för att man inte ska behöva avmontera disken. Klart som fan hårddisken blir grinig och långsam.... Nu verkar den funka bättre.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-18 18:53

-->Who
Grattis till PB:n. Du valde rätt, jag har även en Acer Ferrari. Det enda som är bättre på den är att jag kan få en högre upplösning. 1400x1050. Jag skulle gärna ha den upplösningen på min PB men annars är PB:n överlägsen tycker jag. Om man ska prata om design på den bärbara så vinner PB:n med hästlängder. Vad gäller OS:et så vinner även det med hästlängder före XP.
Jag tycker PC och XP är ok, men aldrig att jag skulle välja det före Mac och OS X.

Bevaka tråden