Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markör sist i cell i Excel

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-22 16:01

Finns det någon här som vet om man kan/hur man gör för att sätta markören sist i en cell som är markerad.

Alltså om jag har en cell markerad, så vill jag inte behöva gå upp till formelfältet och ställa markören sist där, utan jag vill med en (eller två) knapptryckning hamna sist i cellen så att jag kan fortsätta skriva i den.

Har hört att det finns en snabbtangent för detta i Windowsversionen. typ F12, men jag hittar inget som gör detta på macen.

Cmd+'

(apostrof)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-22 16:51

Har länge funderat på detta, så jag blev så glad när jag såg ett svar, men det verkar inte funka här i alla fall...
Hos mig kopierar Cmd+' innehållet i cellen ovanför.

Kan det vara en inställningsfråga? Jag kör sv. Excel v. X i sv. Panher.

Edit: Snabbvalet för att redigera i Win är F2, förresten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 17:29

Ctrl+U, kort och gott

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-23 08:32
Ursprungligen av Kambei:

Ctrl+U, kort och gott

Där satt den. Tack!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-23 10:13

wow, ni är grymma!

Vet någon om det finns en lista på dessa kommandon någonstans? Jag tittade lite snabbt i hjälpen, men hittade inget.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-23 13:14

Nu kommer bonusfrågan som är relaterad till ctr-u

I Excel för Windows som jag också använder trycker man istället på funktionstangenten F2, kan jag på nåt sätt i Excel för OS X mappa om ctrl-u så att det blir F2 istället?

Shit vad bi är bra - jag har letat mig blodig efter ctrl-u (nu när jag visste vad jag letade efter så hittade jag den i help:en också... )

Gammal tråd - jag vet, men jag blev så glad

1
Bevaka tråden