- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Apple lanserade tre nya bildskärmar idag. Kommer du beställa en själv?
- 30"
- 23"
- 20"
Alla tre bildskärmarna i Aluminium.
Jag har inte studerat Apples skärmar speciellt mycket, men hur är de rent generellt sett jämfört med andra tillverkares TFT-skärmar? Säljer dom mest på designen eller är dom också bättre än t.ex. Sonys och Viewsonics TFT-skärmar?
Förutom designen så tycker jag de har några riktigt bra egenskaper:
- Mycket bra "response time" på 16ms (finns på de bättre tft-skärmarna även från andra tillverkare)
- Widescreen
- firewire och usb2 kontakter
Nog för att man dreglar efter en, men 37 papp inkl moms för 30"! Det är ju mer än min iMac och iBook kostar tillsammans...
mm... Kom ihåg att du måste pugna ut typ 6 papp för ett specialkort också.
Coolt med vattenkylning i 30-tummarn btw
Det tar nog en stund men visst ska man ha en 30":are! Det känns som om bildyta är en av de där sakerna som man inte kan få nog av. Jag kan tuffa på hyfsat med min trötta kub som klarar de saker jag sysslar med, men mer bildyta är liksom bra vad man än gör känns det som. Dessutom är den ju stencool förstås...
Jättesnygga men för dyra. Man får nästan två Samsung 19" för samma prsi som en 20".
men har du sett en Samsung och en Apple-skärm bredvid varandra? Det är en viss skilnad. Du kan få 10 stycken Volvo 240 till priset av en BMW också
men har du sett en Samsung och en Apple-skärm bredvid varandra? Det är en viss skilnad. Du kan få 10 stycken Volvo 240 till priset av en BMW också
Exakt !
Hade Samsung 193T innan bytet till Cinema och det är som att jämföra en Nissan Micra mot BMW
lite skillnad..
Exakt !
Hade Samsung 193T innan bytet till Cinema och det är som att jämföra en Nissan Micra mot BMW
lite skillnad..
såg att du hade en 20" själv.. är det värt att investera i en sån, du som har sett den, förmodar jag iallafall, in full action. har bara sett den på jobbet... och av det jag sett so far så är den grym
Exakt !
lite skillnad..
På vilket sätt? Nu kan jag inte jämföra gamla Cinema Display och SyncMaster 193T eftersom Apple har släppt nya. Men de hade väl ungefär likvärdig prestanda, på pappret iaf? Jag har pillat på en ACD 20" och testat lite vad den går för (högst ovetenskapligt kanske jag ska tillägga..) och jag tycker att den är OK, men inte fantastisk och "BMW" som du uttryckte det.
Anledningen varför jag frågar är för att jag planerar att köpa nya skärmar om några veckor, jag överväger att köpa två SyncMasters, men om Apple Cinema Display 20", nya som gamla, är så mycket bättre än det som Samsung har kanske jag ska satsa på en 20" ACD istället för 2 x 17" SyncMasters.
En 23'' Cinema Display formligen krymper bredvid 30''aren. Personligen ser jag en 30'' som den enskilt största enhet som skulle kunna göra min arbetsmiljö mer trivsam, och det med råge. Väldigt bra betraktningsvinklar och oerhörd skärmyta gör den oerhört eftertraktansvärd i mina ögon.
När jag får pengar ska jag köpa en, det är klart!
/Jont Olof (på plats)
Apple skärmar är alldeles för dyra
Ja, men de är inte tänkta som konsumentprodukter heller skulle jag gissa.
Apples skärmar anses vara de bästa enl vad jag har hört och för riktiga proffs brukar inte priset spela någon roll då.