Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställer du en ny Appleskärm?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-16 02:11

Jag funtar att slå till på en 23",, tänkte kolla om/när dom har fått in dom på Macoteket,, vill känna på en innan man tar fram lädret.

jag kunde ta bilder på mina nyinköpta Dual 20" men min kamera är sönder Men de är Grymt snygga ...

• Oregistrerad
  • 2004-07-25 16:53

Jag har ingen digitalkamera :-/

Däremot har jag tagit ett par bilder på en K700i, men bilderna blir då såklart av rejält usel kvalité. Men eftersom ingen annan har laggt upp några kan ni väl titta på de här så länge, som tidsfördriv tills någon lägger upp några bra bilder:
http://www.terning.net/display/

Som jag tidigare skrev i tråden så hade jag beställt en ViewSonic, men vad fruktansvärt besviken jag blev!!! Man såg horisontella ränder mellan pixlarna, som jag aldrig tidigare sett på någon TFT-skärm. Rena skiten alltså, så nu blir det Apple i alla fall!

Klarar den nya skärmen av Analog signal?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-28 17:45

Apples skärmar klarar inte analog signal.

Ett köptips för den som vill ha en 23" wide (billigare än Apples) med bra specar är Philips 230W5, ganska så ful, med 16ms panel, både analog och digital ingång, komponentvideo, compositvideo och s-video in. Kortläsare för CF/SD/SM och USB-hub i fronten, samt inbyggda högtalare. 3 år garanti som standard. Ca 18200 ink moms.

• Oregistrerad
  • 2004-08-03 22:59

Jag köper hellre två stycken 17"are istället.. 34" är tuffare än 30

Fast där har du fel! Du får inte 34'' av två 17''. Då måste du ha 4 stycken. Tumangivelsen är som bekant diagonalen, och det gör att två 17'' bara har hälften av bildytan mot en 34'' skärm.

Jag testade 30'' på WWDC och en coolare skärm har jag aldrig skådat. Grymt bra bild, finfinupplösning, och gigantisk arbetsyta. Själv kommer jag garanterat köpa en, eller två 30'':are. (När jag blir gjord av pengar )

/Jont Olof

Fulare

Såg 20 & 23 på Kullander & .... i Malmö. Vilken designflopp :(. Ankfot i metal-look och knappt en susning av den råhet som G5an utstrålar. Det går en aggressive-våg i designvärlden just nu (kolla Audi och BMW). G5an och XServe är helt rätt i den strömmen. Skärmarna är bara så flata.
Apple gjorde sig ju nästan lite löjliga med den sista PowerMac G4an och dess fejkade luftintag. G5an fick mig att helt glömma detta töntmästerskap en kort stund. En maskin som var det den såg ut att vara. En luftflyttare, ett kraftpaket, en PowerMac.
Om nu bara Apple kunde dra tillbaka skärmarna. Låt det gå med dem som med Kuben. Den var också en halvmesyr med sin gigantiska strömenhet utanför chassit.

Kom igen Apple, ge oss riktiga Apple-skärmar till PowerMac.

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Såg 20 & 23 på Kullander & .... i Malmö. Vilken designflopp :(. Ankfot i metal-look och knappt en susning av den råhet som G5an utstrålar. Det går en aggressive-våg i designvärlden just nu (kolla Audi och BMW). G5an och XServe är helt rätt i den strömmen. Skärmarna är bara så flata.
Apple gjorde sig ju nästan lite löjliga med den sista PowerMac G4an och dess fejkade luftintag. G5an fick mig att helt glömma detta töntmästerskap en kort stund. En maskin som var det den såg ut att vara. En luftflyttare, ett kraftpaket, en PowerMac.
Om nu bara Apple kunde dra tillbaka skärmarna. Låt det gå med dem som med Kuben. Den var också en halvmesyr med sin gigantiska strömenhet utanför chassit.

Kom igen Apple, ge oss riktiga Apple-skärmar till PowerMac.

Smaken är som baken

Alla som sett mina skärmar har stått stumma i 3 min ..
Det är de snygaste skärmar på marknaden enligt mig och tusentals till.

Hä är lite bilder på mina 20"

http://www.motif.se/new%20cinema/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 21:54

Jag både gillar och ogillar dom,,, har inte bestämt mig riktigt,,, men den vanliga Apple WOOW känslan fick jag dock inte!!

Var å kände och tittade på en 23" idag, riktigt snygg, men som tidigare nämnt så fick jag inte den positiva designkicken jag trodde jag skulle känna. Men hur som helst tycker jag dessa monitorer är de snyggaste och cleanaste på marknaden... Får se vad ekonomin säger men det lutar nog åt att jag slänger ut min 17" CRT på kontoret inom en snar framtid och ställer dit en 20" TFT som extern monitor till min PB12"

• Oregistrerad
  • 2004-08-20 22:47

köpte en 20" igår.. den är grymt snygg! riktigt bra bild. fundade på om det inte hade varit nice med en 23" men där sprack det med min ekonomiska plan men 20" duger fint å kan nu sälja bort min 21" CRT till högstbjudande

Är det någon märkbar skillnad i bildkvalitet mellan 20- och 23-tummaren?

• Oregistrerad
  • 2004-08-23 22:33

ska väl inte vara bättre bild på 23", bara större bild? ska kolla nogrannare när vi fått in den igen till jobbet..

Bevaka tråden