Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låna ut IPODEN till PC-användare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-30 11:57

Kan jag låna ut min IPod till en PC-användare en månad utan problem?

s.

• Medlem
  • Haparanda
  • 2004-06-30 14:04

Det är ju bara att återställa den när du får tillbaka den, om du inte vill ha den musik pc-användaren laddat in.

Sedan kan det ju vara så att datorvalet tyder på dåligt omdöme, så en uppmaning om att "var försiktig" kanske är på sin plats

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-30 14:07

iPodens måste formateras om för PC (i formatet FAT32 antar jag), så du förlorar all musik såvida du inte kopierar låtarna till datorn med iPod Viewer eller motsv.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-30 15:55

För att en PC-användare överhuvudtaget ska kunna läsa filerna på Din iPod (vilket jag gissar att Du vill) måste han installera MacDrive. Detta program kostar massa pengar om man vill använda det mer än ett par dagar, vilket kanske inte är så kul.
Den långsiktiga lösningen är som Mondo säger att formatera ipoden med filsystemet FAT32 (görs från PC:n), vilket kan läsas från både Mac och PC.

• Oregistrerad
  • 2004-06-30 16:25
Ursprungligen av C-mon:

För att en PC-användare överhuvudtaget ska kunna läsa filerna på Din iPod (vilket jag gissar att Du vill) måste han installera MacDrive. Detta program kostar massa pengar om man vill använda det mer än ett par dagar, vilket kanske inte är så kul.
Den långsiktiga lösningen är som Mondo säger att formatera ipoden med filsystemet FAT32 (görs från PC:n), vilket kan läsas från både Mac och PC.

Köp hellre XPlay från samma leverantör. Billigare och specialanpassat för att köra macformaterad iPod på pc. Funkar kanon!

/U

Formattera till FAT32, fungerar lika bra både på Mac och Wintendo, även om iPod-ikonen försvinner.

1
Bevaka tråden