Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler ljud i OS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-16 00:12

Hej,

undrar om någon kan hjälpa mig med följande:

Har precis installerta programmet BluePhoneMenu där datorn t ex informerar mig när mobilen ringer (Bluetooth).
Jag skulle däremot vilja använda andra ljudfiler än de som ligger "default" i system (t ex ping, submarine, glass m fl).
Är det någon som vet hur jag får diverse program att hitta andra ljudfiler.

Har provat att lägga till de nya filerna i HD/Bibliotek/Sounds men de dyker inte upp i programmets meny för val av ljud...??

//mmi

• Oregistrerad
  • 2004-07-16 00:22

Ljuden verkar ju ligga i sys/lib/sounds/ och vara aiff
Måhända läses det biblioteket in vid start?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-16 00:54
Ursprungligen av Pär:

Ljuden verkar ju ligga i sys/lib/sounds/ och vara aiff
Måhända läses det biblioteket in vid start?

har provat omstart, men ingen förändring, fortfarande osynliga...

Du måste göra något grundläggande fel. Jag provade att öppna ett av ljuden som följer med Office och spara om som AIFF i mappen som Pär nämner. Ljudet är direkt synligt och användbart i Systeminställningar: Ljud utan någon extra manöver typ omstart. In med ljudet och det funkar direkt alltså.

Om du vill slippa att skriva in lösenord när du lägger in ljud så går det precis lika bra att skapa mappen Sounds inne i Bibliotek i din hemmamapp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-16 02:43
Ursprungligen av Anders Täpp:

Du måste göra något grundläggande fel. Jag provade att öppna ett av ljuden som följer med Office och spara om som AIFF i mappen som Pär nämner. Ljudet är direkt synligt och användbart i Systeminställningar: Ljud utan någon extra manöver typ omstart. In med ljudet och det funkar direkt alltså.

Om du vill slippa att skriva in lösenord när du lägger in ljud så går det precis lika bra att skapa mappen Sounds inne i Bibliotek i din hemmamapp.

helt plötsligt så fungerade det...

tack & bock!

1
Bevaka tråden