Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mappar?!?!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vill göra mappar när jag bränner mp3 cd i itunes... ingen höjdare att ha 150 spår i rad när man sitter i bilen... Vill ha t.ex. en mapp per album... i princip alla mp3 spelare har ju stöd för blädring i mappar

FINNS DETTA ?!?!?!
...annars är det en stor miss från apple. och det MÅSTE finnas NUUUUU!

• Oregistrerad
  • 2004-07-16 14:59

Dra & släpp mapparna då...(?)

Ursprungligen av DaPhox:

Dra & släpp mapparna då...(?)

ööh, vad menar du nu...
iTunes lägger inte musiken i mappar hur gärna jag än vill det när jag ska göra mp3 cd av mina aac
Borde finnas en liten knapp för "ny mapp" i spellistan... eller en inställning som gör att om man drar album(eller andra spellistor) till sin spellista att det hamnar i mappar istället.... bara en tanke...

Ingen som håller med?!?!?

PS. Tänk en bilstereo med stöd för AAC

• Oregistrerad
  • 2004-07-16 15:43

Itunes kan inte göra mp3 av aac. I itunes-mappen ligger ju allt snyggt & prydligt i mappar om du låtit itunes organisera detta. Det är ju bara dra & släppa mapparna därifrån till CDn du ska bränna ....& bränn...

Ursprungligen av DaPhox:

I itunes-mappen ligger ju allt snyggt & prydligt i mappar om du låtit itunes organisera detta. Det är ju bara dra & släppa mapparna därifrån till CDn du ska bränna ....& bränn...

Jo, men problemet uppstår när man har 2000 låtar i iTunes och vill bränna 200 av dom på CD. Blir ett himla plockande för att ta bort det man inte vill ha, och säkert missar man något. Kunde man bränna låtlistor och få med mapparna vore det ju klart på ett nafs.

I iTunes bränner man inte mp3-cd:s, man bränner vanliga musikcd:s. I en musikcd går det inte att dela upp "filerna" (som egentligen inte är några filer, just för att det är en musikcd ) i mappar.

Gör precis som DaPhox säger, gå till din hemkatalog/musik/itunes/ där finns allt uppdelat i mappstruktur.
Stoppa i en cd, dra över, och bränn. Dock är ju problemet att du har dem som aac. I så fall får du konvertera dessa till mp3 (vilket man egentligen inte ska göra, komprimering två gånger är aldrig bra).

/K

Ursprungligen av Kristofer G:

I iTunes bränner man inte mp3-cd:s, man bränner vanliga musikcd:s.

Gör man inte? Varför inte? Om det inte vore för att iTunes lägger alla låtarna i roten på mp3-CD:n och därmed gör det svårsökt i bilen så kan det ju inte bli smidigare att göra låtlistor och bränna mp3 direkt från iTunes? Att flytta mappar från iTuneskatalogen är ju ett fasligt pickel såvida man inte skall bränna hela klabbet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-17 12:56
Ursprungligen av bmwpower:

GAtt flytta mappar från iTuneskatalogen är ju ett fasligt pickel såvida man inte skall bränna hela klabbet.

Du kan dra spellistor eller spår direkt ur iTunes till en mapp på skrivbordet (eller annanstans) så kopieras dem dit.

Du kan också ladda ner Toast Light om du inte vill använda iTunes . Där tror jag man kan bränna MP3-CD och när man gör det så får man organisera allt som man vill i mappar tror jag.

iTunes MP3-CD blir utan mappar men funkar både i iTunes och i den externa MP3-CD-spelaren.

Toast MP3-CD kan innehålla mappar men läses inte in av iTunes som en spelbar CD.

Läs mer i den här parallelltråden:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47481

1
Bevaka tråden