Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes låtar på extern Hd

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick problem med min bärbara jobb dator då utrymmet inte räckte till för att lägga in min privata musik.
Fine tänkte jag och gick och köpte en extern hd på 250 Gb & Fw och tänkte det här blir fint......
Nu har jag fått reda på att det här inte funkar alls. Jag vill alltså ha den stora mängden musik på Hd,n som står hemma och kunna ansluta till den när jag är hemma och då kunna lyssna till all musik, men samtidigt ha möjligheten att flytta över olika favorit delar som jag kan lyssna på när jag befinner mig på arbetet! Hur gör jag??

  • Medlem
  • 2004-07-29 14:05

Vad menar du? Fungerar inte? Jag har precis köpt en PB i just det syftet?! :eek: Varför kan man inte ha sitt musikbibliotek på en extern HD?

  • Medlem
  • 2004-07-29 14:16

Hmm, skräms inte så där. Det går visst. Jag lade över en aiff på min LaCie d2 och drog in den i iTunes utan att flytta filen därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-29 14:17

Jag har nästan alltid haft mitt musikbibliotek på en extern HD och det har aldrig varit några problem.
Man måste inte ha musiken i iTunes-biblioteket, utan den kan ligga var som helst. Kryssa bort alternativen för att kopiera allt till iTunes-biblioteket, i iTunes inställningar.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 10:44
Ursprungligen av Rajje:

Jag har nästan alltid haft mitt musikbibliotek på en extern HD och det har aldrig varit några problem.
Man måste inte ha musiken i iTunes-biblioteket, utan den kan ligga var som helst. Kryssa bort alternativen för att kopiera allt till iTunes-biblioteket, i iTunes inställningar.

Eller så ställer man in iTunes på att musikbiblioteket ligger på den externa hårddisken. Man kan ju ställa sökvägen.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 12:14
Ursprungligen av Michael:

Eller så ställer man in iTunes på att musikbiblioteket ligger på den externa hårddisken. Man kan ju ställa sökvägen.

Japp. Så har jag å det funkar utmärkt må jag säga. Inga problem hittills, å jag har haft all min musik på min externa 160GB LaCie i runt ett halvår nu.

Samma här - kör all musik på extern disk - funkar

  • Medlem
  • 2004-07-30 12:20
Ursprungligen av Richard Persson:

Jag vill alltså ha den stora mängden musik på Hd,n som står hemma och kunna ansluta till den när jag är hemma och då kunna lyssna till all musik, men samtidigt ha möjligheten att flytta över olika favorit delar som jag kan lyssna på när jag befinner mig på arbetet! Hur gör jag??

Den här delen gör mig lite osäker. jag vet inte om man enkelt kan ha olika profiler för att ha olika iTunesbibliotek med samma filer. Jag vet inte hur man smidigt gör för att flytta låtar från extern till intern HD utan att krångla direkt i biblioteket, eller importera kors och tvärs. Finns det nån smidig lösning på det är jag oxå intresserad.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 20:18
Ursprungligen av Baron:

Den här delen gör mig lite osäker. jag vet inte om man enkelt kan ha olika profiler för att ha olika iTunesbibliotek med samma filer. Jag vet inte hur man smidigt gör för att flytta låtar från extern till intern HD utan att krångla direkt i biblioteket, eller importera kors och tvärs. Finns det nån smidig lösning på det är jag oxå intresserad.

iTunes Library Manager verkar vara något som kan lösa detta problem. Kostar visserligen $5, men det kan det kanske vara värt.

  • Medlem
  • 2004-07-30 20:42

Jo, det verkar vara en fin lösning. Den måste jag testa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-31 10:53

Nja, alltså om man har kryssat bort att iTunes ska kopiera allt till biblioteket samt att iTunes ska sortera biblioteket automatiskt, så är det bara att flytta låtarna hur man vill, fram och tillbaka mellan vilka HDar som helst, utan några problem.

Libra fungera också bra!

Hittade en annan app för uppgiften - Libra - freeware...

1
Bevaka tråden