Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppslag i fullskärmsläge i Acrobat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem som jag inte lyckas lösa. Har en 12-sidig broschyr och vill kunna visa den i fullskärmsläge på precis samma sätt som man bläddrar i den IRL, d v s första sidan skall synas ensam och sedan skall sidan 2 och 3 visas samtidigt. Jag kan inte få detta att fungera i fullskärmsläge i Acrobat. Någon som lyckats med detta eller har någon annan vettig lösning på problemet?

Intressant!

Jag tror inte att det går! Maila till Paula Palk på Adobe och beskriv problemet och hur du skulle vilja att det funkar. Hennes mail är

paula punkt palk at adobe punkt com

Om du gör dina pdfer själv är det ju bara att se till att kryssa i uppslag när de skapas men jag har inte sett nån möjlighet att fixa det efteråt.

man kan ju välja visningsläge när man inte är i fullskärmsläge, men så fort man går över i fullskärm så ignoreras de. Jag anser nog att det är en begränsning, om än inte en bugg

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 16:33

Document settings : Initial page view : Facing.

Pär, om du testar det så märker du att den inställningen inte har någon inverkan i fullskärmsläge...

Det upptäckte jag också, trodde först att det var lösningen men fullskärmsläget verkar "override:a" alla andra inställningar.

Så i dagsläget verkar lösningen i så fall vara att montera in de separata PDF-sidorna i InDesign och göra en ny PDF av klabbet med uppslag ikryssat eller?

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 08:43
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Pär, om du testar det så märker du att den inställningen inte har någon inverkan i fullskärmsläge...

Möjligt - såg efter att jag postat att det rörde fullskärmsläge... ...fullskärmsläge tycker jag är så fånigt så jag undviker fortsatt inblandning.

Hurdå fånigt? Vad menar du? Jag anser att den funktionen är ypperlig att använda vid exempelvis presentationer av (som i det här fallet) broschyrmaterial.

Pär har bara lite svår att medge att han var för snabb på avtryckaren

1
Bevaka tråden