Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från mailbox till ftp.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar efter en funktion som gör att jag kan skicka ett mail till min dator, som sen automatiskt skickar upp innehållet i mailet till en ftp. Med bifogad fil samt tillhörande text. Någon som sitter inne på info om hur jag kan få detta att funka ?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-17 22:52

Det finns något som heter ftpmail. Jag undrar om inte det stämmer in på din beskrivning (den är aningens vag).

AppleScript, exakt hur man gör beror på mailprogram mm, och är inte nödvändigtvis helt enkelt, men går gör det med säkerhet

AppleScript går säkert utmärkt. Använd dig i så fall av "Rules" Där du kan ha ett speciellt "Subject" som triggar ditt AppleScript. En annan lösning är att använda sig av Procmail (Sök på google). Fördelen med det är att du inte behöver ha Mail programmet igång.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 23:29

Du kan också använda Python, PHP m fl för att skriva ett script som hämtar dina mail, plockar ut filerna och lägger dem nånstans på disken där de delas ut med FTP. Inget speciellt mail-program behöver vara igång eftersom det finns färdiga mailklient-funktioner till dessa språk.

1
Bevaka tråden