- Mattias Hedman
- Medlem ●
- Sundsvall
Samma teknik som i BMW?
För att de har lagt en iPod i facket? Volvo försöker rida på BMWs våg.
Problemet är att det inte var en så smart planering att lägga en iPod där.
Rätt var det är kommer en BMW och vill köra om, och då måste Volvon
bromsa. Då rinner kaffet över...
Fotnot; Volvo kan inte skriva heller. Det heter "interiördesign".
Även om det låter krystat det med. Och jag som ändå gillar Volvo... :rolleyes:
Nä... "interiör design" är alldeles korrekt svenska, precis som du kan säga t.ex. "invärtes sjukdomar" eller slå ihop det till "invärtessjukdomar".
Krystat. Skrivihop! Ser alltid bättre ut.
Eller avskriv/skriv av -> Leve versta språket! Med Volvos placering av iPoden så förstår jag plötsligt varför det går att sälja vattenavvisande fodral. Så svenskt med en kaffemugg, förresten. För resten vore det kanske mer tidsenligt med en paraplydrink. Det skulle ju rädda hela konceptet, för ingen kör ju påverkad?
Det kanske allra bästa knepet är ju att iPoden inte är ansluten, kanske inte ens påslagen. Vet dom hur en iPod funkar på Volvo?
Är det inte en såndär balanshållare kaffet står i? I såna fall ligger väl iPoden tryggt.
Ny interiör design - syftar på att designen är interiör och ny
Ny interiördesign - syftar på att interiördesignen är ny
...jag kan ha fel, jag kan ha rätt, klockan e mycke o ja har druckit en del öl o borde kanske sova ist.
Ser ut som en 3G 40 GB på tjockleken va?
BMW - Volvo. En bil är en bil men bara en härstammar från Göteborg.
Vi kanske ska prata om vad tråden handlar om språkpoliserna (aka språk poliserna ) kan göra något annat.
--
Ibland är han admin - ibland går han ut bland vanligt folk. 99mac ordspråk 12
*LOL*
Jag kan bara hoppas att Volvo gör en iPod lösning. Helst att alla stora bilmärken gör det.
Eller ännu hellre att något företag släpper en lösning som jag kan installera på min nuvarnde bilstero med laddning och koppling mellan streon och iPoden med sladd.
Borde inte iPodden kunna gå att koppla in i uttaget för CD växlare?
Jodå. ICELink v1.1 for iPod
/JD
Fast ganska dyr och inte riktigt släppt än, om man har en relativt ny Volvo.
/JD
Finns den att köpa i Sverige?
Och jag har en bilstereo som inte finns med i deras listor... alltså ska jag leta på något som passar mitt uttag och köpa det.
Dyra är dom faktiskt.
Går det ö h t att sälja CD-växlare i dag? iPod måste väl vara 100 procent perfekt för bilbruk.
Klart det gör! Det finns massor av ovetandes människor.
Nej, inte 100 procent. Ponera att du t ex tar bilen till en badplats, hipp som happ. Ska du lämna iPoden i bilen, ska du ta med iPoden till stranden? Jag tycker det är smartare - ur stöldsäkerhetssynpunkt - att ha en spelare som kör mp3-cds i bilen. Såna kostar typ ingenting att bränna och man får plats med massor av musik på varje skiva. Jag köpte en sån spelare för 2500:- inkl frakt från Tyskland, så där låg ändå iPod i lä. Fronten tar man lätt av, men den ser ändå så diskret ut att den inte intresserar en tjuv. Sen måste man ju koppla i och ur iPoden också. Så - visst är den svinbra även till "bilspelare", men inte 100 procent perfekt. Möjligen 75...
Nej, inte 100 procent. Ponera att du t ex tar bilen till en badplats, hipp som happ. Ska du lämna iPoden i bilen, ska du ta med iPoden till stranden? Jag tycker det är smartare - ur stöldsäkerhetssynpunkt - att ha en spelare som kör mp3-cds i bilen. Såna kostar typ ingenting att bränna och man får plats med massor av musik på varje skiva. Jag köpte en sån spelare för 2500:- inkl frakt från Tyskland, så där låg ändå iPod i lä. Fronten tar man lätt av, men den ser ändå så diskret ut att den inte intresserar en tjuv. Sen måste man ju koppla i och ur iPoden också. Så - visst är den svinbra även till "bilspelare", men inte 100 procent perfekt. Möjligen 75...
Jag har också en sådan CD-spelare men börjar bli less på att bränna en massa CD skivor.
Orkar inte skriva lappar till dom så man hittar sin musik. Därav att iPodden skulle sitta perfekt i bilen.
Skönt med Shuffle på hela biblioteket.