Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i nya Volvo

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samma teknik som i BMW?

• Oregistrerad
  • 2004-08-21 22:13

För att de har lagt en iPod i facket? Volvo försöker rida på BMWs våg.
Problemet är att det inte var en så smart planering att lägga en iPod där.
Rätt var det är kommer en BMW och vill köra om, och då måste Volvon
bromsa. Då rinner kaffet över...

• Oregistrerad
  • 2004-08-21 22:20

Fotnot; Volvo kan inte skriva heller. Det heter "interiördesign".
Även om det låter krystat det med. Och jag som ändå gillar Volvo... :rolleyes:

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-21 22:29
Ursprungligen av PF:

Fotnot; Volvo kan inte skriva heller. Det heter "interiördesign".
Även om det låter krystat det med. Och jag som ändå gillar Volvo... :rolleyes:

Nä... "interiör design" är alldeles korrekt svenska, precis som du kan säga t.ex. "invärtes sjukdomar" eller slå ihop det till "invärtessjukdomar".

• Oregistrerad
  • 2004-08-21 22:55

Krystat. Skrivihop! Ser alltid bättre ut.

• Medlem
  • 2004-08-21 23:12
Ursprungligen av PF:

Interiör kan vara ett adjektiv, för exempel på detta, se annonsbilden i första inlägget.

Alternativ

Ursprungligen av PF:

Eller avskriv/skriv av -> Leve versta språket! Med Volvos placering av iPoden så förstår jag plötsligt varför det går att sälja vattenavvisande fodral. Så svenskt med en kaffemugg, förresten. För resten vore det kanske mer tidsenligt med en paraplydrink. Det skulle ju rädda hela konceptet, för ingen kör ju påverkad?

Det kanske allra bästa knepet är ju att iPoden inte är ansluten, kanske inte ens påslagen. Vet dom hur en iPod funkar på Volvo?

Är det inte en såndär balanshållare kaffet står i? I såna fall ligger väl iPoden tryggt.

Ny interiör design - syftar på att designen är interiör och ny
Ny interiördesign - syftar på att interiördesignen är ny

...jag kan ha fel, jag kan ha rätt, klockan e mycke o ja har druckit en del öl o borde kanske sova ist.

• Medlem
  • 2004-08-21 22:59

interiör design och interiördesign är inte samma sak, även om det ligger snubblande nära. Bäst är interiör formgivning, med eller utan mellanslag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-21 23:19

Usch vad plastigt och fult. Vlovo envisas med den där billiga silverplasten, fy fan. Förresten kan man lika gärna skriva "ny inredningsdesign" så det så.

Ser ut som en 3G 40 GB på tjockleken va?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-21 23:41
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ser ut som en 3G 40 GB på tjockleken va?

Jepp, man anar de fyra knapparna, och den är tjockare än iPod 4G 40 GB.

BMW - Volvo. En bil är en bil men bara en härstammar från Göteborg.

Vi kanske ska prata om vad tråden handlar om språkpoliserna (aka språk poliserna ) kan göra något annat.

--
Ibland är han admin - ibland går han ut bland vanligt folk. 99mac ordspråk 12

• Medlem
  • 2004-08-22 12:09

jag är admin, fast nån annan stans

*LOL*
Jag kan bara hoppas att Volvo gör en iPod lösning. Helst att alla stora bilmärken gör det.
Eller ännu hellre att något företag släpper en lösning som jag kan installera på min nuvarnde bilstero med laddning och koppling mellan streon och iPoden med sladd.

Borde inte iPodden kunna gå att koppla in i uttaget för CD växlare?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Borde inte iPodden kunna gå att koppla in i uttaget för CD växlare?

Jodå. ICELink v1.1 for iPod

/JD

Ursprungligen av rudeboy:

Fast ganska dyr och inte riktigt släppt än, om man har en relativt ny Volvo.

http://densionusa.com/merchant/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=DU&Product_Code=F_Volvo_9488925&Category_Code=IA_VOLVO

/JD

Finns den att köpa i Sverige?

Och jag har en bilstereo som inte finns med i deras listor... alltså ska jag leta på något som passar mitt uttag och köpa det.

Dyra är dom faktiskt.

Om man ändå ska köpa nytt så är det kanske värt att kolla på Alpines KCA-420i som kopplar iPoden till en Alpine-stereo av nyare modell. Fast totalt så blir väl inte det billigt heller.

/JD

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 15:12

Går det ö h t att sälja CD-växlare i dag? iPod måste väl vara 100 procent perfekt för bilbruk.

Ursprungligen av Mondo:

Går det ö h t att sälja CD-växlare i dag? iPod måste väl vara 100 procent perfekt för bilbruk.

Klart det gör! Det finns massor av ovetandes människor.

• Oregistrerad
  • 2004-08-22 15:18

Nej, inte 100 procent. Ponera att du t ex tar bilen till en badplats, hipp som happ. Ska du lämna iPoden i bilen, ska du ta med iPoden till stranden? Jag tycker det är smartare - ur stöldsäkerhetssynpunkt - att ha en spelare som kör mp3-cds i bilen. Såna kostar typ ingenting att bränna och man får plats med massor av musik på varje skiva. Jag köpte en sån spelare för 2500:- inkl frakt från Tyskland, så där låg ändå iPod i lä. Fronten tar man lätt av, men den ser ändå så diskret ut att den inte intresserar en tjuv. Sen måste man ju koppla i och ur iPoden också. Så - visst är den svinbra även till "bilspelare", men inte 100 procent perfekt. Möjligen 75...

Ursprungligen av PF:

Nej, inte 100 procent. Ponera att du t ex tar bilen till en badplats, hipp som happ. Ska du lämna iPoden i bilen, ska du ta med iPoden till stranden? Jag tycker det är smartare - ur stöldsäkerhetssynpunkt - att ha en spelare som kör mp3-cds i bilen. Såna kostar typ ingenting att bränna och man får plats med massor av musik på varje skiva. Jag köpte en sån spelare för 2500:- inkl frakt från Tyskland, så där låg ändå iPod i lä. Fronten tar man lätt av, men den ser ändå så diskret ut att den inte intresserar en tjuv. Sen måste man ju koppla i och ur iPoden också. Så - visst är den svinbra även till "bilspelare", men inte 100 procent perfekt. Möjligen 75...

Jag har också en sådan CD-spelare men börjar bli less på att bränna en massa CD skivor.
Orkar inte skriva lappar till dom så man hittar sin musik. Därav att iPodden skulle sitta perfekt i bilen.
Skönt med Shuffle på hela biblioteket.

• Oregistrerad
  • 2004-08-22 16:43

Onekligen. Hit med en ny BMW...

• Medlem
  • 2004-08-22 16:57

Jag bränner en aiff-cdrw med vad jag vill lyssna på för tillfället. Det ska inte gå in min bilstereo, men det funkar fint.

• Oregistrerad
  • 2005-11-04 01:45

Det kommer en icelink till Volvo snart enligt www.densionsweden.se

Först till SC stereon men sedan till V50 XC90 m.m

• Medlem
  • 2005-11-04 17:10

Härligt! Min V50 kommer till jul.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-11-06 09:25
Ursprungligen av Baron:

Härligt! Min V50 kommer till jul.

Hoppas att det kommern en lösning för V50:n, har väntat 1 1/2 år på en..Väldigt trevlig bil för övrigt. Blir en härlig julklapp till dig;)

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-11-04 20:54

Nya Saab 9-3 Sport Combi har enligt reklamen en ingång i deras nya bilstereon för mp3-spelare.

Det stod däremot inget där eller på deras hemsida om det fanns plats att ha spelaren någonstans och om det isf skulle passa en iPod.

Bevaka tråden