Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac eller PC avgörs i Frank i P3

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hörde precis på radion att imorgon kl. 19.00 i
programmet Frank skall det avgöras vad som gäller,
Mac eller PC.

Läs mer här!

// Danne

Någon som lyssnade?
Var det bra? Vem "vann"?

Ursprungligen av MagnusB:

Någon som lyssnade?
Var det bra? Vem "vann"?

Var det inte i morgon?

• Oregistrerad
  • 2004-08-23 20:20

Jaha… …då får ni väl offra några spänn på SMS då
Det är ju lyssnarna som genom SMS-inskick avgör…

Who's the underdog???

• Oregistrerad
  • 2004-08-23 20:31
Ursprungligen av Pär:

Who's the underdog???

FRANK, programmet är sub-standard vad som helst, sämre program finns inte. Men med deras upplägg kan ju svaret bara bli ett. Typiskt FRANK!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 20:34

När det lades ut en länk på 99mac till en omröstning där de frågade vad den bästa spelplattformen är, så vann Mac överlägset inom två dagar. Skulle inte förvåna mig om det blir samma sak nu.

Själv tänker jag ringa och maila flera gånger och ge repliker till alla som argumenterar för PC. Man är väl MacTaliban...

Ursprungligen av Rajje:

När det lades ut en länk på 99mac till en omröstning där de frågade vad den bästa spelplattformen är, så vann Mac överlägset inom två dagar.

Är det sant? Löjligt o vara så partisk.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 15:50
Ursprungligen av ill_chrill:

Är det sant? Löjligt o vara så partisk.

Fast vi fuskröstade ju inte eller röstade bara för sakens skull. Vi röstade ju faktiskt så som vi tyckte och vi tyckte att Mac är bäst som spelplattform och tydligen vr det för få som tyckte något annat ... Eller också så är det sant? Mac var trea redan innan länken på 99mac kom.

Ursprungligen av Rajje:

Fast vi fuskröstade ju inte eller röstade bara för sakens skull. Vi röstade ju faktiskt så som vi tyckte och vi tyckte att Mac är bäst som spelplattform och tydligen vr det för få som tyckte något annat ... Eller också så är det sant? Mac var trea redan innan länken på 99mac kom.

Skedde omröstningen här på 99 eller?
Var hittar jag denna fantastiska omröstning?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 16:52
Ursprungligen av ill_chrill:

Skedde omröstningen här på 99 eller?
Var hittar jag denna fantastiska omröstning?

Det var på någon annan sida för länge sen, som en tråd på 99mac länkade till. Den finns inte kvar längre...

Ursprungligen av Rajje:

Exakt. För mig är Mac den överlägset bästa spelplattformen enär jag inte ens vill ta i windoze med tång.

Intressant omröstning... inte...

När 9 av 10 använder en plattform så kan väl "omröstningen" bara få ett utslag. Trams.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 22:00
Ursprungligen av Anders Täpp:

Intressant omröstning... inte...

När 9 av 10 använder en plattform så kan väl "omröstningen" bara få ett utslag. Trams.

Nja, omröstningen är väl inte så intressant, men det kommer ju att vara diskussioner med folk som ringer in och mailar också och om det inte bara är ovetandePC-nissar som ringer in, uta några smarta människor, så kan det få postiiv effekt hos Mac-skeptiker.

• Medlem
  • 2004-08-23 21:56

hur gick det då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 21:58
Ursprungligen av Baron:

hur gick det då?

Det är ju i morgon

• Medlem
  • 2004-08-23 22:11
Ursprungligen av Rajje:

Det är ju i morgon

Det står "i dag" på hemsidan.

• Oregistrerad
  • 2004-08-23 22:20
Ursprungligen av Baron:

Det står "i dag" på hemsidan.

Kan ju vara för att hemsidan är för imorgon…

Kolla på denhär istället så är det lördag imorrn, det är ju trevligt

PC vadå? Menar de Windows eller menar de själva pc-hårdvaruplattformen? Är inte Mac OS en "pc" också..?

Tråkigt/slarvigt när till och med Apple kör med "iTunes, nu också för pc, bla, bla, bla..."

Ursprungligen av Alphonze:

PC vadå? Menar de Windows eller menar de själva pc-hårdvaruplattformen? Är inte Mac OS en "pc" också..?

Tråkigt/slarvigt när till och med Apple kör med "iTunes, nu också för pc, bla, bla, bla..."

Antagligen kommer dom att ge en ingående analys av skillnaderna mellan PPC-ISA och x86-ISA utifrån ett kompilatorperspektiv

Ursprungligen av ptolemy:

Antagligen kommer dom att ge en ingående analys av skillnaderna mellan PPC-ISA och x86-ISA utifrån ett kompilatorperspektiv

Hehe! Självklart borde de det!

(Underbart med folk som kan kommentera mina sura, tråkiga inlägg med humor. Tack! )

Nu började programmet. (Tisdag, 19.05)

• Oregistrerad
  • 2004-08-24 19:14

Åååh vad tråkigt mesigt att de ska löjla sig...

Håller med. Jag hoppas dock att Mac-sidans representant är kompetent och vass.

Ja, då är det bara att dra iväg en massa SMS då:

Skicka till 72211
FRANK Mac - om du röstar på Mac
FRANK PC - om du röstar på PC

kostar 3 spänn tror jag

• Oregistrerad
  • 2004-08-24 19:21

Kan man inte rösta på hemsidan?

Ursprungligen av Anders Båth:

Kan man inte rösta på hemsidan?

Verkar inte så

• Oregistrerad
  • 2004-08-24 19:29

Tyckte pc-killen har bra argument, bush hade ju mac. Börjar kännas fel ha mac nu. Kanske var det apples fel allt ihop.

Ursprungligen av Sunesha:

Tyckte pc-killen har bra argument, bush hade ju mac. Börjar kännas fel ha mac nu. Kanske var det apples fel allt ihop.

vem röstar du på då? http://www.macfeber.se/2004/07/kerry_anvnder_p.html

• Oregistrerad
  • 2004-08-24 19:38
Ursprungligen av Samuel J:

Nja jag roar mig mest, ser datorer som redskap. Jag använder olika redskap för att få olika jobb gjorda. Ett bra jobb görs snabbast om rätt redskap till rätt sak.

Gillar fantiker kamper dock. Bättre än sport på teve.

Jag röstar nog på fred på jorden istället

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 19:30

Han som representerar Mac sa INGET om att Mac OS 9 inte finns kvar (när PC-mannen klagade på Mac OS 9) eller att Mac är dyrare för att man kan ha dem kvar i 5 år innan de blir helt förlegade (när PC-mannen sa att Mac är dyrare).

Mac-mannen suger verkar det som - han fick inte en syl i vädret!

Bevaka tråden