Det finns support och det finns support.
Alla har vi drabbats Apple support.
Jag som systemtekniker ringer ofta olika supportnummer och nu i veckan fick jag bekanta mig med supporten för Sonicwalls brandväggar.
Sällan har jag blivit så vänligt bemött, jag har blivit tagen på allvar, det har lyssnat på mig vad jag gjort för att reda upp problemet redan. Inget tjafs.
När vi gått igenom några få punkter säger han att en ny enhet ska skickas till inom 24 timmar efter det att RMA processen gjorts, förklarar för mig vad den innebär.
Under tiden får jag hela tiden mejl för varje steg som tas, om jag ska göra något etc etc.
Det flyter på otroligt smidigt.
Nu på eftermiddagen ringer jag bara för att dubbelkolla att allt är korrekt. Bemöts igen väldigt trevligt, de är otroligt hjälpsamma.
Jag får veta att allt är i sin ordning och de erbjuder sig att ge mig UPS numret på den nya enheten så jag själv kan kolla var den är. Jag kommer även att få mejl när enheten når Sthlm och när den når Sundsvall.
Jag sa att USP Sundsvall ibland kan vara lita långsamma, då sa han att han uppgraderar paketet till Express.
Lite lätt förvånad tackar jag. Han önskar mig en trevlig helg och lovar att kolla att paketet är hos mig innan lunch måndag.
Wow, säger jag bara. Jag är imponerad.
Ingen och jag säger ingen support har gett mig denna hjälp.
Samt att de är kunniga och har samma certifieringar som jag på dessa produkter.
Funderar ni på en hårdvaru brandvägg, köp en Sonicwall.
Admin gränssnittet fungerar i Safari.
Köp den bara för att supporten är så otroligt bra.