Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
kolla in hur välgjord den verkligen är.
Klippen är totalt synkade med musiken.
den avskalade layouten som går ända till att alla är enkelt klädda i T-shirt (förutom musikerna).
Apple har ju startat en helt egen reklam-stil som känns igen på en gång.
Det skulle nog vara värt pengarna att sända den i svensk tv också (möjligtvis lite bantad)
Men det här är ju ingen reklamfilm. Det är en produktlanseringsfilm. Jag ser inte hur någon del av filmen skulle kunna passa som reklamfilm. Apple har gjort bra mycket mer säljande filmer än så här!
Som reklamfilm är den, precis som nån påpekade, allt för lång, men som produktlanseringsfilm är den klockren! Att man gillar Black Eyed Peas lite smått gör inte saken sämre heller
Som reklamfilm är den, precis som nån påpekade, allt för lång, men som produktlanseringsfilm är den klockren! Att man gillar Black Eyed Peas lite smått gör inte saken sämre heller
Låten heter ju föresten "Let's get retarded" i original, inte "Let's get it started", och resten av texten påskiner även att det är "retarded" det handlar om, inte "started".
Jag undrar om "it started"-versionen av låten togs fram av detta skäl, eller om det bara var en bekväm tilfällighet att en sådan version också fanns. Har även sett att "Let's get it started" spelas på MTV/ZTV, men den kan ju ha lanserats för att det inte skulle bli lika uppenbart att låten anpassats för Apple's räkning?
Boring boring boring, gjorde fångade inte mitt intresse öht.
Parallellen men iPod känns långsökt och mest ett försök att rida på en framgångsvåg.
Skrämmande många som jag visat iMac G5 för (på bild) har tyckt att det var en "häftig skärm"... så det skadar inte att ha med "from the company that brought you the iPod..."
Tycker också att paralellen med iPod är lite löjlig. De är ju inte helt jämförbara grejer. En iPod är rätt betydelselös manick i jämförelse med en iMac.