En iBook kommer väl med 256MB.
Jag skulle köpt en extra 512MB. Då får du 768 MB. 1GB-modulerna verkar rätt dyra.
256 är för lite. Det funkar inte. Bättre att erkänna detta faktum. Den kommer köra på hårddisken (virtuellt minne) hela tiden. Jag har en 512 modul i min burk pga att min andra 512 gått sönder. Det är en enorm skillnad. Ett program går bra, men när man kör flera samtidigt kör den på hårddisken. Gjorde i princip aldrig det innan.
Då har jag ändå 512...
256 MB får både Windows XP och Mac OSX att gå på knäna.
Det är rent trams att dom ens säljer datorer med så lite minne.
Så snåla inte, det får du i så fall äta upp i tid och irritation.
När det gäller minnen från Apple är dom dyrare, men inte så mycket längre om man jämför längre tillbaks. Jämför! Jag funderar att köpa därifrån nästa gång eftersom ett av de minnen jag köpt gått sönder. Då har jag ändå köpt från en seriös Mac åf. Det trasiga minnet har orsakat en !"@€% massa strul som har tagit tid och krävt ominstallation och strulat till en hårddisk. Visst, garantin på minnet kan jag säkert utnyttja. Men det betalar tyvärr inte den tid jag förlorat och det strul jag haft. Det är bättre att det aldrig strular. Dåliga minnen ställer till en massa elände i ett "minnes-intensivt" system som OSX.
Jag förmodar att Apples minnen är de bästa. Jag kommer i alla fall prova dom nästa gång.
¨