Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Apples originalmus?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-28 10:00

Jag får väl också haka på denna äldre tråd. Jag använder den medföljande enknapps-musen till min stationära Mac, men saknar verkligen en andra knapp och ett scrollhjul.

På min iBook använder jag pekplattan när jag tar med datorn utanför hemmet, men väl hemma har jag en M$-mus, trådlös och optisk, två-knappars (+klickbart scrollhjul) som är scrollbart i såväl horisontellt som vertikalt.

För min del kan Apple gärna behålla mus med enbart 1 knapp, en bra lösning för många användare - enkelt och fungerande - MEN för egen del så undviker jag deras mus, har man sett fördelarna ( ljuset ) med flerknapparsmus så vill man aldrig gå tillbaka. Visst, Apple skulle säkert kunna släppa en mus som var lika bra/smidig som de möss som Logitech säljer men rent personligen så tycker jag att det är BRA att dom inte sätter igång och konkurerar på alla områden. För att vara lite provokativ så vill jag använda alla mina 5 fingrar, dom är till för det!

• Medlem
  • 2004-09-28 10:13

Naturligtvis kör man med originalmusen, den fyrkantiga! Eller, rättare sagt, som reserv...

Annars Microsoft Optical Explorer, och använder alla knappar.

• Oregistrerad
  • 2004-09-28 11:01

Jag körde ett tag med en flerknappsmus av annat fabrikat och det var egentligen av estetiska skäl jag gick tillbaka till Apples original. Nu har jag vant mig vid detta koncept och känner faktiskt inget som helst behov av att byta tillbaka.

Bevaka tråden