Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket program får man...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från en annons på m a c torget

Citat:

Jag har jobbat grafiskt med datorn och har därför i princip all programvara du kan tänka dig:

* Hela adobe-familjen med photoshop, illustator, indesign, after effects, Premiere, Pagemaker o liknande.
* Hela macromediafamiljen med flash, fireworks och dreamweaver.
* Quark Express.
* Suitcase för typsnittshantering.
* Uppemot 3.000 typsnitt från de bästa typsnittstillverkarna (Emigre, FontFont, Adobe, House Industies mm)
* Word, Excel, powerpoint. Alla program är senaste versionerna för övrigt.
* Massor med musikprogram som Cubase och Reason och annat bra.
* Spelet Halo.
* Operativsystem: Mac OS X Panther, senaste versionen. Dessutom OS 9 Classic, så du kan köra äldre program.
* Bra FTP och fildelingsprogram finns, så du kan börja ladda musik och annat direkt.

Killen måste tror folk är dumma i huvudet om han räknar med att få extra för program som så uppenbart är piratade. Särskilt som han längst ner skriver om fildelningsprogram och vad man kan göra med dem. Ingen människa som jobbar professionellt med något innehar ALLA program för det jobbet. Det har man inte råd med.

Det värsta är att det finns folk som går på sånt här vilket jag tycker är väldigt synd. Det är väl en sak att pirata för eget bruk men försöker man tjäna pengar på det ja då ska man ha skit för det.

Och hur jobbar man grafiskt med en dator?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-09-20 21:06

Man kan ju alltid mejla och fråga om licenserna ingår.......

Kanske vore nått för Adobe och andra att ta efter. Köp Creative suite och få en mac på köpet.

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 21:07

Inte ens originalkvitto...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-21 07:50

Jag skulle inte bry mig om det var orginal eller ej, sålänge det funkar - att få med massor av program till ett värde av tiotals tusen kronor när man köper en begagnad dator är ju fantastiskt!

• Oregistrerad
  • 2004-09-21 09:15
Ursprungligen av Rajje:

Jag skulle inte bry mig om det var orginal eller ej, sålänge det funkar - att få med massor av program till ett värde av tiotals tusen kronor när man köper en begagnad dator är ju fantastiskt!

Hur svårt är det att hitta ändå?
Nä, sånt är inte värt ett skit... ...värdet i program är inte programet utan licensen.

[Font="times"]Kan väl oxå meddela att jag gav fan i att svara på den annonsen då han skickade listan som ett svar på en köpesannons om burk, såntdär skall man inte uppmuntra![/Font]

Friskt grepp - att proppa datorn full med stöldgods och sen lyfta fram det som något extra värdefullt

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-09-21 08:52

Han har ett brett intresseområde ialla fall, Cubase, quark, photoshop, dreamweaver. Samt lite spel. Hur hinner han med?

Haha.. alltså vill man köpa billigt (läs stulet) så ska man inte bläddra bland säljes-annonser. Sätter man däremot ut en köpes så kommer det nog väldigt attraktiva erbjudanden

Testa på t.ex en båtmotor så märker ni vart alla stulna motorer tar vägen

1
Bevaka tråden