Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När tror DU tiger kommer?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-09-27 23:23
Ursprungligen av kainen:

27feb... på min födelsedag... perfekt present

Samma gissningsstrategi här, fast 10:e april då

Skulle gissa på WWDC 2005. Det är min förhoppning men jag tror det inte.
Jag tror snarare att en Developer Preview kommer då. Sedan kommer skarpa till 4 Juli.

Med tanke på att windows winfs skjuts upp på framtiden så kanske inte Apples spotlight/ metadata variant behöver stressas fram.

Jag har testat Tiger och som det är nu är det ingen direkt fungerande version - men de har tid på sig att fixa detta.

• Medlem
  • 2004-09-27 09:36
Ursprungligen av draags:

Med tanke på att windows winfs skjuts upp på framtiden så kanske inte Apples spotlight/ metadata variant behöver stressas fram.

Jag har testat Tiger och som det är nu är det ingen direkt fungerande version - men de har tid på sig att fixa detta.

Aha... vad är det som inte funkar bra? Är det instabilt? De jag har hört förut har sagt att den funkar helt OK.

Ursprungligen av stfm:

Aha... vad är det som inte funkar bra? Är det instabilt? De jag har hört förut har sagt att den funkar helt OK.

Jag har inte vrål testat det dock.
Men
Instabilt är det direkt inte, däremot så tycker nog inte jag att tex smartfolders fungerar direkt såsom man hade önskat.

Man får med rätt mycke skräp, det går inte att lägga en smartfolder i dockan, för att sen kunna se innehållet därifrån. Tycker det är ett bökigt förfarande hur man skapar smartfolders, borde kunna göras enklare. osv

• Medlem
  • 2004-09-27 13:42

jag tror 9. januari

det vore kul..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 17:29

Kapten Klänning säger...

...INGENTING!

äh 25 mars...då slår vi tre flugor i en smäll...käkar våfflor, köper tiger och firar att jag blir äldre fast den där sista kan vi ju skita i!

Blir självfallet sista dagarna i Mars, hoppas jag... vill att Tiger följer med iMac 20" när den uppgraderas nästa gång. IOF så är det ovanligt lång tid mellan första visningen på WWDC och fram till tänkt släpp så vem vet... nu har dom väl en knippa bra produkter som borde inbringa en del dollar i julrushen och det vore nästan oförlåtligt korkat att släppa Tiger redan då...

ni har fel och jag har rätt , wwdc 2005 blir det som sagt, tiger är en ganska stor uppgradering, 20 mån efter releasen av panther blir lagomt för att kunderna ska köpa

Bevaka tråden