Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mappen "Original Images" på skrivbordet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag drar eller annars sparar en bild på skrivbordet skapas (om den inte funnits från förr) en mapp med namnet "Orignal Images" dit bilden(-erna) hamnar.
Vad är detta för mapp? Den har inte funnits tidigare och jag hittar inget om den på internet. Går det att få bort den? Den är ju inte precis såå störande, men det borde gå att helt enkelt spara bilderna PÅ SKRIVBORDET utan att de flyttas till den här mappen...

Kim, kan det vara så att du råkat koppla ett mappkommandomanus till skrivbordet. Prova att högerklicka (Ctrl+klick) på skrivbordet och välj "Ställ in mappkommandon" då får du upp ett litet program där du i den vänstra kolumnen ser de mappar som har ett kommando kopplat till sig. Om du ser skrivbordet /desktop där så kan du prova att kryssa ur det och se om det åtgärdar problemet.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-14 08:35

Jag vet att iPhoto skapar en sådan mapp om man editerar en bild direkt i programmet. Kan det ha med detta att göra?

Tack så hemskt mycket, Richard! Det var det som var problemet!

1
Bevaka tråden