Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om jag var Björnström skulle jag...

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så bra då!
Då kan vi lämna den diskussionen och sända ett kollektivt tack till Apple Sverige!:)))

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 20:26

Om Studentabonnemang skall införas så är det ännu en anledning att jag väntar 1 vecka och 5 dar med att bli medlem...! Ekonomin efter köpet av den snart ankommande iMacen ökade inte kontot direkt...

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 23:09

Jag tycker att det här med plus verkar vara en kanonbra och prisvärd idé! Ville bara säga det.

• Oregistrerad
  • 2004-10-19 21:54

Jag har inget i mot att stödja webbsidor som jag tycker bra om, tvärtom - jag har två dedikerade servrar där jag hostar flera projekt, och jag betalar allt ur min egen ficka. Jag använder nästan uteslutande fria programvaror (GPL:ade) och donerar bra med pengar till de utvecklare som skapar de program som jag använder för att tjäna pengar i mitt yrkesliv. Jag går aldrig till skivbutiker, jag laddar ner mp3:or och kollar av om jag tycker om musiken (oavsett om musiken är fri eller ej) och köper de skivor som jag tycker om.

Jag har flera gånger funderat på att donera pengar till 99mac, men tänkte att de ordrar som jag lagt via sidans banners har skapat tillräckligt med vinst.

Jag kan förstå varför Björnström tänker som han tänker när han vill ha in pengar. Ändock; det jag vill ha härifrån är de andra medlemmarnas erfarenheter i forumen, inte lulliga "mervärdestjänster". Jag skiter ärligt talat i de flesta av nyheterna och de andra "extragrejjorna". Inte en chans att jag skulle betala 300:- för få tillgång till forumen (då det finns massor med fullgoda internationella alternativ) - eller för att läsa en reklamartikel för macoteket för den delen.

Om man måste få in pengar för en webbsite så drar man in det via sponsring (hörru, apple borde faktiskt hooka upp med pengar, det är de som är de stora vinnarna här), donationer, reklam eller medlemsavgifter - det går inte att kombinera allt.

Erbjud mig en reklamfri pro-variant där jag slipper banners, reklamrutor och redaktionell reklam så kan jag överväga att betala

Bevaka tråden