Intressanta synpunkter. Jag har haft funderingar i samma riktning som er båda. Man ska nog inte underskatta gränssnittet och den smidiga manövreringen. Till skillnad från Errol Garner låter jag sällan musiken gå non-stop, utan manövrerar ständigt mellan låtar och spellistor. Där är klick-hjulet oslagbart. Det skulle vara intressant att höra hur andra värderar den biten.
Det verkar komma en ny HD-baserad spelare i veckan. Det står inte och trampar vatten. Nya spelare kommer med funktioner som iPod inte har. Jag tror att Apples spelare har övertag genom att vara original mot alla kopior, genom design, och som sagt genom hur enkelt den manövreras. Men med alla som ger sig in i branschen hoppas jag att Apple förstår att de är jagade. Nästa generation borde komma med trevliga överraskningar. Radio och färgskärm med koppling till digitalkamera utan tredjepartslösningar vore bra.
En sak man inte får glömma är allt det stöd Apple får genom alla tillbehör som finns på marknaden. Skins, högtalare och allt vad det nu är, gör att valfrihet och kompatibilitet faktiskt finns på Apples sida! Det är en spelare som du faktiskt kan köpa hundratals olika tillbehör till, vilket inte alls gäller för konkurrenterna.