Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Music Store

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-10-19 18:44

Jag undrar om någon vet när vi kommer få tillgång till iTune Music Store ?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 18:47

Den som väntar...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 01:00
Ursprungligen av DaVinci:

Jag undrar om någon vet när vi kommer få tillgång till iTune Music Store ?

Snart. Mycket snart.
Nuj finns en hel del svenskt material på ITMS. Bl.a. Lisa Ekdahl, Agneta Fältskog, Tomas Ledin...
på svenska! Vilka andra än svenskar skulle ha intresse av att köpa? ...och de flesta svenskar bor i Sverige. Ladda visakortet. Jag tror stenhårt på nästa vecka.

Och Cardigans har en special-skiva exklusivt för ITMS. OK att de är internationellt erkända....men det kan ju vara en liten hint. Samtidigt som fler svenska artister har dykt upp på senare tid.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 01:19
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Och Cardigans har en special-skiva exklusivt för ITMS. OK att de är internationellt erkända....men det kan ju vara en liten hint. Samtidigt som fler svenska artister har dykt upp på senare tid.

jo von Otter m.fl. Har bara hittat Ekdahl än så länge som kan räknas som någorlunda bred (med enast svenska texter)
Men nu poppade Gyllene tider upp, "vandrar i ett sommarregn"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-22 01:20
Ursprungligen av kjelle:

Snart. Mycket snart.
Nuj finns en hel del svenskt material på ITMS. Bl.a. Lisa Ekdahl, Agneta Fältskog, Tomas Ledin...
på svenska! Vilka andra än svenskar skulle ha intresse av att köpa? ...och de flesta svenskar bor i Sverige. Ladda visakortet. Jag tror stenhårt på nästa vecka.

Det låter hoppfullt!!

Tisdag!

Har kikat lite närmare....Det verkar som om Svenska EMI är heta med att lägga upp sina artister på ITMS, samma sak med Stockholm Records och MNW.

SONY och BMG har inte lagt upp någon utav sina svenska artister (som inte har haft utländsk distribution)
Bonniers artister saknas.

Tomas Ledin finns med på Agnetha Fältskogs skiva, men inte som sig själv, som antagligen finns med för att den är utgiven på Polydor UK. Det är dock skivan från 1999.

Det som är lite suspekt är att den där Cardigans-specialaren som låg upp i förrgår på ITMS-förstasida verkar ha försvunnit spårlöst nu.

EDIT: Aha...jag har varit inne på den Engelska varianten av ITMS. På den amerikanska varianten finn Cardigans-specialaren.

Är det bara jag som ser det negativa i att ha separata ITMS beroende på vart man bor? Allt i ett vore trevligare. Men det är väl en massa kontrakttjafs antar jag.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det som är lite suspekt är att den där Cardigans-specialaren som låg upp i förrgår på ITMS-förstasida verkar ha försvunnit spårlöst nu.

Menar du den här: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=26514744 ?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Se min EDIT ovan.....var inne på den Engelska ITMS, där fanns den inte. :rolleyes:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-10-22 21:54

Imts

Det finns 11 album med Ulf Lundell där med nu......

Ursprungligen av DaVinci:

Det finns 11 album med Ulf Lundell där med nu......

Tänkte just skriva det.. Känns som om dom bara väntar på att göra det officiellt. Kan inte vänta, kommer att bli kanon att kunna ta hem alla partylåtar på festerna. (Och sedan till allas avund spela upp dom trådlöst via Airport Express..)

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 02:42
Ursprungligen av DaVinci:

Det finns 11 album med Ulf Lundell där med nu......

dom ligger inte på latsidan. jobb, jobb, jobb. trots helg. nog fasen finns det en för skivbolagen viktig anledning. de jobbar INTE ideellt.

Det är ju bara engelska utgåvor som finns. Exempelvis av Lisa Ekdahl och Kent, någon Ledin finns inte i min iTMS... (en länk kanske?)

Så det var väl inte så övertygande

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 01:38
Ursprungligen av thevil:

Det är ju bara engelska utgåvor som finns. Exempelvis av Lisa Ekdahl och Kent, någon Ledin finns inte i min iTMS... (en länk kanske?)

Så det var väl inte så övertygande

klicka på fliken Lisa Ekdahl...
t.ex.
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=14608044&selectedItemId=14607996

Ah, du är inte i US-storen. I US finns ju bara engelska utgåvor av Lisa Ekdahl. Vilken Store navigerar du i?

/M

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 01:41
Ursprungligen av Martin Belak:

Ah, du är inte i US-storen. I US finns ju bara engelska utgåvor av Lisa Ekdahl. Vilken Store navigerar du i?

/M

Engelska

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 01:45
Ursprungligen av kjelle:

Engelska

lite krångligt med sökningen. funkar inge bra med å,ä,ö.
Gyllene tiders sista på svenska finns också.

Lundell, Näsllund, R.Wolff, St.Hellstrand og flere svenske sanger finnes allerede nu i ITMS. Hoper at det blir en paneuropeisk musicstore med tilgang fra forskjellige landene. Har lyst til å kjøpe musikk fra flere regioner.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 02:46
Ursprungligen av haraldsson:

Lundell, Näsllund, R.Wolff, St.Hellstrand og flere svenske sanger finnes allerede nu i ITMS. Hoper at det blir en paneuropeisk musicstore med tilgang fra forskjellige landene. Har lyst til å kjøpe musikk fra flere regioner.

TOTTA! Yes!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 15:25
Ursprungligen av haraldsson:

Lundell, Näsllund, R.Wolff, St.Hellstrand og flere svenske sanger finnes allerede nu i ITMS.

Synd bara att det är några av de sämsta svenska artisterna som finns med... Vad ska världen tro om oss?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 16:13
Ursprungligen av acke:

Synd bara att det är några av de sämsta svenska artisterna som finns med... Vad ska världen tro om oss?

Jag skulle tro att det inte är sådär väldigt många svenska artister med från början men det läggs in vartefter. Framåt jul är det säkert ett betydligt bredare urval.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 16:33
Ursprungligen av kjelle:

Jag skulle tro att det inte är sådär väldigt många svenska artister med från början men det läggs in vartefter. Framåt jul är det säkert ett betydligt bredare urval.

Nä, jag vet. Jag var mest på muckhumör men ingen bet. Men visst är det lite konstigt att Lundell och Hellstrand ligger med i tyska iTMS. Eller är det för att danskarna får iTMS och inte vi?

Ursprungligen av acke:

Synd bara att det är några av de sämsta svenska artisterna som finns med... Vad ska världen tro om oss?

>Steve Jobs: WTF IS THIS? Lundell? Hellstrand? Näsllund? Wolff?

>Oscar Bjers: Sorry, but they are really folkliga and everyone likes to nynna the refränger here in Sweden. And Sir, You could do a search for the composer Max Martin and we also have ABBA and the Cardigans and von Otter.

>Steve Jobs: CRAP. CRAP. CRAP. CRAP. Well, that won't do. U'r so FIRED and Sweden won't get iTMS before China does in 2056.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-24 15:12
Ursprungligen av thevil:

>Steve Jobs: WTF IS THIS? Lundell? Hellstrand? Näsllund? Wolff?

>Oscar Bjers: Sorry, but they are really folkliga and everyone likes to nynna the refränger here in Sweden. And Sir, You could do a search for the composer Max Martin and we also have ABBA and the Cardigans and von Otter.

>Steve Jobs: CRAP. CRAP. CRAP. CRAP. Well, that won't do. U'r so FIRED and Sweden won't get iTMS before China does in 2056.

NOOOOOO!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 15:16
Ursprungligen av thevil:

>Steve Jobs: WTF IS THIS? Lundell? Hellstrand? Näsllund? Wolff?

He, Steve själv verkar ju ha 0 koll på musik, alltid gammal haschluktande, 70-tals, lägereldsmusik han spelar vid sina expos. Han tror bergis att Art Garfunkel uppfann funken...

Ursprungligen av DaPhox:

He, Steve själv verkar ju ha 0 koll på musik, alltid gammal haschluktande, 70-tals, lägereldsmusik han spelar vid sina expos. Han tror bergis att Art Garfunkel uppfann funken...

Jag tror minsann att Eple av Röyksopp är ledmotivet till Pantherinstallationen...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 02:13

Nu verkar det hända grejer.
Jag kommer inte in på music store överhuvudtaget.
hmm..

Ursprungligen av d_hedin:

Nu verkar det hända grejer.
Jag kommer inte in på music store överhuvudtaget.
hmm..

Trodde jag var ensam om det!

Ja, det är ju snart dags så... Tror de sitter och trimmar in så att vi kommer in på rätt del.

Bevaka tråden