- Stefan Mether
- Medlem ●
- Örnsköldsvik
Det blir bara en loop, jag får välja land sedan säger iTunes att det inte finn tillgängligt i mitt land. Sedan får jag välja land igen.. Men i morgon kanske den svenska flaggan finns med också.
/Stefan
Hamnade helt plötsligt automatiskt till tyska iTMS, fast jag hade valt amerikanska sen tidigare. Något är på gång! Wohoo!
Äntligen! Jag började bli rädd att de svenska skivbolagen skulle fega ur (som vanligt) efter vad folk har sagt bl a här på 99mac, men detta låter ju riktigt lovande! Sen ska det shoppas musik så fort det går
Ja var det inte det jag sa? tisdag.
Det absolut mest viktiga är att aldrig tappa sin tro.
Du måste tro min son. Du måste tro.
Mycket lutar åt tisdag.
I Danmark har ju oktober månad varit nästan som solklart. U2 delen tycker jag är ett tecken på expansion.
Tur att man har 99mac så man kan få såna här goda uppmaningar Tack fader, hoppet skall aldrig mer falna i mitt hus!
Lite OT...men ni som länkar direkt in i iTunes Music Store, hur gör ni? Hur länkar man in i ITMS?
Undrar bara vad priset blir för en låt? Har en känsla av att skivbolagen i Sverige har begärt för mycket pengar per låt så att vi konsumenter kommer att tycka att det är för dyrt.
Jag har hört ett tips på 11:- inkl moms. Fast det är ju väldigt mycket ett rykte. För min del går smärtgränsen runt 14:- per låt inkl moms...
Jag har hört ett tips på 11:- inkl moms. Fast det är ju väldigt mycket ett rykte. För min del går smärtgränsen runt 14:- per låt inkl moms...
det enda vettiga priset är 99 eurocent eller kanske 9.90 SKR. I det här fallet ligger det oerhört mycket psykologi i prissättningen. Lägger man sig högre än eurostandard tror jag det är kört. Då blir det ingen hit.
det enda vettiga priset är 99 eurocent eller kanske 9.90 SKR. I det här fallet ligger det oerhört mycket psykologi i prissättningen. Lägger man sig högre än eurostandard tror jag det är kört. Då bir det ingen hit.
Problemet är väl vår momssats. Fast jag skulle gärna önska ryktena har fel.
Går MYCKET snabbare att gå in på iTMS, Känns som att de gjort någon sorts utökning av servern. Kom igen nu då!
Inte för att jag kommer betala för låtar utan konvolut, texter, produktionsinfo osv. men ändå, någon liten partylåt en fredagskväll kanske det blir
Nu går det inte att komma in på iTMS. Sedan har de ändra varningstexten "The iTunes music store is not available..."
Någonting är på gång!
17.00 imorgon kanske?
Nu har det bytts lite språk också! Numera står det "KÖP LÅT" på knapparna. jag är rätt säker på att det inte gjorde det igår...
Nu har det bytts lite språk också! Numera står det "KÖP LÅT" på knapparna. jag är rätt säker på att det inte gjorde det igår...
Jo, som expert vill jag hävda att det är svenska på den knappen och inte danska eller något liknande
"Buy album" står det dock fortfarande... hoppas det ändras snart också
Och jag är rätt säker på att det stått så sedan första versionen av iTunes som hade iTunes Store
Jag kommer inte ens in i ITMS får flaggor och sedan får jag det tråkiga meddelandet att denna tjänst inte finns......blablabla
Testa att söka på t.ex. "U2" så kommer du in.
Tackar nu e jag inne
Men det står som sagt Buy Album och inget annat hos mig