Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Music Store

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det blir bara en loop, jag får välja land sedan säger iTunes att det inte finn tillgängligt i mitt land. Sedan får jag välja land igen.. Men i morgon kanske den svenska flaggan finns med också.

/Stefan

Ni har väl inte missat att Bo Hanssons (ni vet Loffes polare i duon Hansson & Carlsson) Sagan om Ringen finns med. I alla fall på franska music store (fråga mig inte hur jag hittade den )

Hamnade helt plötsligt automatiskt till tyska iTMS, fast jag hade valt amerikanska sen tidigare. Något är på gång! Wohoo!

• Medlem
  • 2004-10-22 22:39
Ursprungligen av Leftrustle:

Hamnade helt plötsligt automatiskt till tyska iTMS, fast jag hade valt amerikanska sen tidigare. Något är på gång! Wohoo!

Dags att sätta in pengar på kontot ¿¿¿

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-22 22:51

Äntligen! Jag började bli rädd att de svenska skivbolagen skulle fega ur (som vanligt) efter vad folk har sagt bl a här på 99mac, men detta låter ju riktigt lovande! Sen ska det shoppas musik så fort det går

• Oregistrerad
  • 2004-10-23 02:24
Ursprungligen av xevve:

Äntligen! Jag började bli rädd att de svenska skivbolagen skulle fega ur (som vanligt) efter vad folk har sagt bl a här på 99mac, men detta låter ju riktigt lovande! Sen ska det shoppas musik så fort det går

Ja var det inte det jag sa? tisdag.
Det absolut mest viktiga är att aldrig tappa sin tro.
Du måste tro min son. Du måste tro.

Ursprungligen av kjelle:

Mycket lutar åt tisdag.

I Danmark har ju oktober månad varit nästan som solklart. U2 delen tycker jag är ett tecken på expansion.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-23 02:49
Ursprungligen av kjelle:

Tur att man har 99mac så man kan få såna här goda uppmaningar Tack fader, hoppet skall aldrig mer falna i mitt hus!

• Oregistrerad
  • 2004-10-23 02:51
Ursprungligen av xevve:

Tur att man har 99mac så man kan få såna här goda uppmaningar Tack fader, hoppet skall aldrig mer falna i mitt hus!

det är bra min son. gå nu till vila. det finns en dag i morgon också.

Undrar bara vad priset blir för en låt? Har en känsla av att skivbolagen i Sverige har begärt för mycket pengar per låt så att vi konsumenter kommer att tycka att det är för dyrt.

Lite OT...men ni som länkar direkt in i iTunes Music Store, hur gör ni? Hur länkar man in i ITMS?

• Oregistrerad
  • 2004-10-23 11:44
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Lite OT...men ni som länkar direkt in i iTunes Music Store, hur gör ni? Hur länkar man in i ITMS?

Dra och släpp på en låt.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Eller använd iTunes Link Maker.

Ursprungligen av wrongturn:

Undrar bara vad priset blir för en låt? Har en känsla av att skivbolagen i Sverige har begärt för mycket pengar per låt så att vi konsumenter kommer att tycka att det är för dyrt.

Jag har hört ett tips på 11:- inkl moms. Fast det är ju väldigt mycket ett rykte. För min del går smärtgränsen runt 14:- per låt inkl moms...

• Oregistrerad
  • 2004-10-23 16:10
Ursprungligen av pizzabudet:

Jag har hört ett tips på 11:- inkl moms. Fast det är ju väldigt mycket ett rykte. För min del går smärtgränsen runt 14:- per låt inkl moms...

det enda vettiga priset är 99 eurocent eller kanske 9.90 SKR. I det här fallet ligger det oerhört mycket psykologi i prissättningen. Lägger man sig högre än eurostandard tror jag det är kört. Då blir det ingen hit.

Ursprungligen av kjelle:

det enda vettiga priset är 99 eurocent eller kanske 9.90 SKR. I det här fallet ligger det oerhört mycket psykologi i prissättningen. Lägger man sig högre än eurostandard tror jag det är kört. Då bir det ingen hit.

Problemet är väl vår momssats. Fast jag skulle gärna önska ryktena har fel.

• Medlem
  • 2004-10-23 17:00

När Evert Taube finns i iTMS så börjar jag bli nöjd !!

Går MYCKET snabbare att gå in på iTMS, Känns som att de gjort någon sorts utökning av servern. Kom igen nu då!

Inte för att jag kommer betala för låtar utan konvolut, texter, produktionsinfo osv. men ändå, någon liten partylåt en fredagskväll kanske det blir

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 08:10
Ursprungligen av Leftrustle:

Inte för att jag kommer betala för låtar utan konvolut, texter, produktionsinfo osv. men ändå, någon liten partylåt en fredagskväll kanske det blir

Jaha, då är "iTunes special" albumen inget för dig

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-10-25 11:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 12:35

Nu går det inte att komma in på iTMS. Sedan har de ändra varningstexten "The iTunes music store is not available..."
Någonting är på gång!

Ursprungligen av acke:

Nu går det inte att komma in på iTMS. Sedan har de ändra varningstexten "The iTunes music store is not available..."
Någonting är på gång!

17.00 imorgon kanske?

• Medlem
  • 2004-10-25 15:35

Fortfarande otillgängligt

Hmmmmm fast det kan ju vara så att vi blir utan iaf och Danmark mfl får sina :rolleyes:

Nu har det bytts lite språk också! Numera står det "KÖP LÅT" på knapparna. jag är rätt säker på att det inte gjorde det igår...

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 16:18
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Nu har det bytts lite språk också! Numera står det "KÖP LÅT" på knapparna. jag är rätt säker på att det inte gjorde det igår...

Jo, som expert vill jag hävda att det är svenska på den knappen och inte danska eller något liknande

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 16:18

"Buy album" står det dock fortfarande... hoppas det ändras snart också

Och jag är rätt säker på att det stått så sedan första versionen av iTunes som hade iTunes Store

Jag kommer inte ens in i ITMS får flaggor och sedan får jag det tråkiga meddelandet att denna tjänst inte finns......blablabla

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 16:19
Ursprungligen av EricBradley:

Jag kommer inte ens in i ITMS får flaggor och sedan får jag det tråkiga meddelandet att denna tjänst inte finns......blablabla

Testa att söka på t.ex. "U2" så kommer du in.

Ursprungligen av mrjean:

Testa att söka på t.ex. "U2" så kommer du in.

Tackar nu e jag inne

Men det står som sagt Buy Album och inget annat hos mig

Bevaka tråden