Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag skulle vilja ha hjälp med att ändra minnestilldelningen för Office-programmen. Jobbar jag i flera program samtidigt, har de en tendens att avslutas utan att jag vill det. Lösningen borde vara att ge dem mera minne...
Avser du Office X och Word är troligtvis inte minnet problemet. Word är otroligt instabilt, även om det blir något bättre om man gör alla uppdateringar. Excel har däremot aldrg kraschat för mig. Word i Office 2004 verkar OK tycker jag som nyss har bytt.
Som andra skrivit: Minnet tilldelas automatiskt av OSX. Inget du kan göra något åt.
Men om du har litet SDRAM så kanske Office blir instabilt?
Har själv aldrig någonsin haft några större problem med Office (jag är inne på fjärde versionen nu), utan det har rullat på och varit stabilt som en gammal tändkulemotor. Men jag har hört att t.ex. fonter som inte är 100% bra kan få programmet att krascha...
Det absolut vanligaste orsaken till krascher i MS Office är skadade typsnitt. Åtgärden består i vanlig hederlig ominstallation av typsnitt från friska originalfiler samt att ta bort de olika fontcache-filer som både MS Office samt OS X skapar.
Det absolut vanligaste orsaken till krascher i MS Office är skadade typsnitt. Åtgärden består i vanlig hederlig ominstallation av typsnitt från friska originalfiler samt att ta bort de olika fontcache-filer som både MS Office samt OS X skapar.
Och hur ominstalleras typsnitten smidigast? 10.3.6 är systemet, 10.3.0 är Pantherversionen.