Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pocket Photo?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag håller med stfm faktiskt, jag har hellre 3st ytterligare 1GB stick:s än en Pocket Photo.

Ursprungligen av Björnström:

Jag håller med stfm faktiskt, jag har hellre 3st ytterligare 1GB stick:s än en Pocket Photo.

Och du var mig en sann evangelist för din egen produkt?

Haha, jag har ju inte köpt in någon ännu. Jag ville ha ärliga synpunkter ifrån riktiga användare och det är ju precis det jag har fått.

Kalla mig snål, men jag tror priset måste ner om det ska bli populärt. Hade prylen kostat under 2000 spänn inkl moms hade jag nog inte tvekat. Jag kan likaväl köpa en iPod och använda en Belkin-läsare för att föra över bilderna till iPoden och då får jag en mp3-spelare också för några hundralappar mer.

Ni har rätt - vi struntar i Pocket Photo. Tack för all feedback!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 00:30
Ursprungligen av Björnström:

Ni har rätt - vi struntar i Pocket Photo. Tack för all feedback!

-Neeej! :eek:
Jag vill ha, bara den inte är allt för långsam eller att batteritiden är kass. 2000 + moms är helt ok pris eftersom den är så pass liten. Tycker att min 2,5" Image Tank är lite väl stor...

En affärsidés uppgång och fall

Fast det är ju bättre nu än när Björnström sitter där med en massa saker han inte kan sälja. Trist, men det finns nog många idéer att ta från antar jag

  • Medlem
  • 2004-11-11 09:52

Jag har sett en importkatalog från Taiwan, eller om det var Japan. Det finns mycket som man inte trodde fanns.

Jag får två kataloger med elektronik & dataprodukter ifrån Taiwan varje månad, det finns massor att satsa på. Lite irriterad över att jag inte hajade att MP3-spelare skulle slå, jag satsade ju på externa hårddiskar istället

iPodens framgångar hade ju kunnat vara en hint...

Jag tänkte mest på Jens of Sweden & co.

Ursprungligen av Björnström:

Jag tänkte mest på Jens of Sweden & co.

Jo, precis, men när Jens började med sin MP3-spelare så var ju succén för iPod redan ett faktum.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-11 22:57
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, precis, men när Jens började med sin MP3-spelare så var ju succén för iPod redan ett faktum.

Hindrade ju inte Jens att smäcka sin fula logga på tusentals koreanska spelare och bli snorrik®. Tror det var det Martin syftade på (?).

Men jag fattar vad du menar också, Adrian.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 18:22

Skitbra pryl! Den skulle jag köpa direkt.

Precis vad jag tänkte på. Jag såg dom där MP3-spelarna innan Jens började sälja dom i Sverige men jag tänkte "vem fan köper en sån"

(jag har en iPodMini som jag använt i fem minuter, jag är helt enkelt fel målgrupp. Kan inte tänka med en massa oljud och jag tänker mycket. Har kört Stockholm - Malmö utan radion påslagen många gånger!)

Hmm. Kanske ska ta in tio stycken?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 20:03
Ursprungligen av Björnström:

Hmm. Kanske ska ta in tio stycken?

-Om inte priset drar iväg så är jag självfallet på!
Kan förmodligen sälja in någon extra också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 02:14

En tanke från en fotograf.

Jag har länge letat efter en bra produkt för mellanlagring. Jag skulle direkt köpt en iPod photo om det fanns ett smidigt sätt att få över bilderna... Hastigheten med belkin är det största skämtet jag varit med om.

Och till er som inte kan se nyttan med så mycket utrymme så kan jag lätt använda 6 gb på ett jobb och jag plåtar inte så våldsamt ändå. Har man då ett jobb till direkt efter så kan man nog komma upp mot närmare 10 gb på en dag. Då har jag inte heller en nyare kamera, mina råfiler tar bara 8 mb/st. Nu börjar väl filerna gå upp över 15 mb i nyare kameror.

Men ska man då tanka över korten på väg till nästa jobb och 1gb tar typ en timme så är det ju uteslutet.

Jag har inget större behov att se bilderna. Dom är ju redan tagna och ville man veta något så har man redan kollat i kameran när man fotograferar.

Det viktigaste är att det går snabbt att tanka över, att det är säkert att tanka över och att dom förvaras säkert på enheten. Allt annat är plus.

Det är inte praktiskt att ha mer än 4-5 CF kort, då börjar man bli rädd att tappa bort eller blanda ihop dem.

Mvh

Ursprungligen av Zoega:

En tanke från en fotograf.

Jag har länge letat efter en bra produkt för mellanlagring. Jag skulle direkt köpt en iPod photo om det fanns ett smidigt sätt att få över bilderna... Hastigheten med belkin är det största skämtet jag varit med om.

Och till er som inte kan se nyttan med så mycket utrymme så kan jag lätt använda 6 gb på ett jobb och jag plåtar inte så våldsamt ändå. Har man då ett jobb till direkt efter så kan man nog komma upp mot närmare 10 gb på en dag. Då har jag inte heller en nyare kamera, mina råfiler tar bara 8 mb/st. Nu börjar väl filerna gå upp över 15 mb i nyare kameror.

Men ska man då tanka över korten på väg till nästa jobb och 1gb tar typ en timme så är det ju uteslutet.

Jag har inget större behov att se bilderna. Dom är ju redan tagna och ville man veta något så har man redan kollat i kameran när man fotograferar.

Det viktigaste är att det går snabbt att tanka över, att det är säkert att tanka över och att dom förvaras säkert på enheten. Allt annat är plus.

Det är inte praktiskt att ha mer än 4-5 CF kort, då börjar man bli rädd att tappa bort eller blanda ihop dem.

Mvh

Tänk om den där mellanlagrisngs maskinen går sönder då efter 2-3 fotojobb. :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 04:56
Ursprungligen av blodsugare:

Tänk om den där mellanlagrisngs maskinen går sönder då efter 2-3 fotojobb. :eek:

Ursprungligen av Zoega:

Det viktigaste är att det går snabbt att tanka över, att det är säkert att tanka över och att dom förvaras säkert på enheten. Allt annat är plus.

Säkerheten först, priset spelar inte så stor roll egentligen. Visst vill man inte betala mer än nödvändigt, men om man som jag betalat över 20 000:- för 2x512mb CF kort för några år sedan....
Man kan förlora mycket på badwill och 2 dagars jobb med. Löjligt att prova spara ett par hundra då!?. Jag brukar ha med mig PB nästan överallt, men den hindrar mig i arbetet. Vill bara stoppa in kortet i en liten grunka när jag tar ut det ur kameran sen stoppa tillbaka den i fickan och fortsätta jobba.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 13:13
Ursprungligen av blodsugare:

Tänk om den där mellanlagrisngs maskinen går sönder då efter 2-3 fotojobb. :eek:

-Samma sak kan ju hända även om man lägger ner allt på sin PB. Ska du vara 100% säker så får du nog ha minst en bakup på din PB vilket kan vara lite jobbigt att släpa på, inte minst om du är ute och plåtar skidåkning.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 11:29
Ursprungligen av Björnström:

Hmm. Kanske ska ta in tio stycken?

-Hur går det? Blir det några eller måste man försöka leta någon annan stans. Vill ju gärna ha ngt mindre än den 2,5" variant som jag har idag. Jag ska ha en och minst en kollega ska ha en, så det är ju minst två sålda redan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 12:46
Ursprungligen av Björnström:

Hmm. Kanske ska ta in tio stycken?

Reservera en åt mig i sådana fall

Då får man la köpa två stycken, så att man har backup hehe

Hur många här vill ha en i så fall? Jag kan se om det är möjligt att beställa så lite som tio stycken imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 14:01

Överföringshastighet???

mvh

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 14:14

Titta nu börjar det ta sig!

Epson P-2000 verkar vara den bästa bärbara fotolagrings/visnings-enheten hittills enligt Michael Reichmann på Luminous Landscape:

It doesn't quite get a 10, but it's damn close. Apart from a few niggles detailed above, this is to my mind the best device for copying, transferring, reviewing and storing your files in the field that I've yet seen. Even if you're just going out shooting for the day, throw a P-2000 in your camera bag or on your belt. You soon won't know what you ever did before you had it.

Jag provkörde den där P-2000 för någon månad sedan, har lite bilder liggandes oxå. Den var cool faktiskt även om den var lite stor.

Bevaka tråden