Lösning på grundproblemet finns inte.
En jobbaruntare är att skapa en egen jobbmapp som du sen lägger genvägar till överallt så du lätt når då du vill spara/öppna något.
En lösning är ju att sådana filer som "programmet" skapar när "användaren" kör det hamnar i programmets mapp i Applications. Det finns redan 5 mappar i Microsoft Office X mappen. Vilken skada skulle det göra om en till lades där? Tja, jag misstänker att det handlar om att säkra migrationsvägen till nästa version. Om jag avinstallerar Office X innan jag uppgraderar till 2004, så försvinner användarinställningarna ... Annars använder ju flera program lösningen att spara under Applications och i programmets mapp. T ex VueScan och StepOne Ekonomi. Vet inte precis om det är tysk ordning, som någon efterlyste. Personligen tycker jag att programspecifikt, som användarID och så kunde sparas ihop med programmet i Applications eller något Library. Under Documents skulle bara "användarens" av egen kraft placerade filer hamna. Det skulle alltså krävas att jag sparat ner i Documents innifrån ett program eller dragit filerna dit.
En "kul" (hur kul på en skala?) är att Office X nu äntligen verkar lite stabil. Verkar vara en underlig marknadsföringsstrategi med tanke på att en ny version är ute. Skall det verkligen behöva ta så lång tid att få ett program att fungera? Det var likadant med förra versionen (hette den 2001?) och den förrförra (98). Eftersom jag använder Endnote så är Word enda alternativet. Inget annat program erbjuder funktionen CWYW, att föra in citat/referenser under tiden som dokumentet författas.