Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Över en minut att öppns ett litet text-only mail.. Why, oh why...?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2004-11-15 09:33

Entourage har alltid varit min favvis över Mail. Troligen vanans makt..

Funkar hur bra som helst. Men jag har börjat brevväxla med min syster. Hennes mail, ren text utan html, tar över en minut att öppna! Hur korta de än är (ett mail innehåll bara "Håller tummarna" - tog som vanligt över en minut att öppna).
När jag svarar är det samma sak. Ett tomt nytt mail öppnas och det tar evigheter innan innehållet från det mail jag ska besvara kommer upp.

Detta händer enbart i min korr med syrran. I övrigt är Entourage snabb som en liten iller.

Vad är det som strular, tro?

/Bosse

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-15 10:22

Kul att du börjat brevväxla med syrran på gamla dar!

Jag tror inte att hon skickar i ASCII, utan har sin klient inställd på nåt underligt som Entourage behöver en minut för att dechiffrera. Be henne testa några olika inställningar i olika mail (och att hon skriver VAD hon gjort i i varje mail. Om Entourage har problem, så är det stora risker att även andra mailprogram har problem (en del kanske inte ens kan läsa dom), så hon borde ju vara väldigt motiverad att göra detta...

EDIT: PS: Följer det med nån sån där konstig bilaga som brukar genereras av Outlook? Jag kommer inte ihåg på rak arm vad det är för filändelse, men om avsändaren har OE och inställt på ett visst sätt, så brukar det komma en fil med som inte kan öppnas utan en massa krångel. Är det så?

Senast redigerat 2004-11-15 10:35
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2004-11-15 10:39
Ursprungligen av Danne V:

Kul att du börjat brevväxla med syrran på gamla dar!

Jag tror inte att hon skickar i ASCII, utan har sin klient inställd på nåt underligt som Entourage behöver en minut för att dechiffrera. Be henne testa några olika inställningar i olika mail (och att hon skriver VAD hon gjort i i varje mail. Om Entourage har problem, så är det stora risker att även andra mailprogram har problem (en del kanske inte ens kan läsa dom), så hon borde ju vara väldigt motiverad att göra detta...

Gamla dar...? Hmpf...

Du känner inte syrran. För henne är det en mindre revolution bara att kunna använda ett mailprogram. Att be henne göra ändringar är som, som - well, you get my drift...

Därför kan man också anta att hon kör Outlook med standardinställningar.

I sourcen står det:
Mime-version: 1.0
Content-type: text/plain;
charset="ISO-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Säger det nåt?

/Bosse

1
Bevaka tråden