Viktigast är att inte interpolare den, då blir text och grafik luddigt. Behöver du förstora den för att tex passa in ett photoshopmontage med andra bilder, så använd isåfall "närmaste granne", det behåller pixlarna kantiga och fina. Normalt finns det ingen anledning alls att storleksförändra den i photoshop.
Svart text i skärmdumpen kommer att fyrfärgssepareras med risk för misspass i trycket om du använder din vanliga cmyk-profil. Så se till att skapa en egen där du anger maximal svartgenerering så håller sig texten skarp och fin i tryck. Om ni har ett färghanterat flöde så tilldela (inte konvertera till) skärmdumpen din vanliga cmykprofil efter separering så riskerar du ingen omkonvertering senare i kedjan.
P.S. Om resonemanget handlar om en ren lågupplöst bild från en webbsida så gäller inte alls mina resonemang ovan... Utan bara om vi pratar om en hel skärmdump med både texter och bilder.
P.P.S Asch, testade lite och skärmdumpar från OS X blir visst alltid lite luddiga, ibland är kantutjämning irriterande, jag får visst glömma mina skarpa pixlar...