Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth mus?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cilla:

Dumburken!?
Är det vad du kallar din dator?

I min värld är en sådan benämning av min käraste ägodel otänkbar.

Dumburken är ett gammalt öknamn för TV'n ju!

  • Medlem
  • 2005-01-21 15:46
Ursprungligen av Svante S:

Dumburken är ett gammalt öknamn för TV'n ju!

Just det!

Men jag tror (hoppas) inte att det var den Gustaf vill slippa koppla in en sladdmus i...

Bluetooth har en hastighet upp till 12MBit/s, borde räcka för en mus...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-12 14:50
Ursprungligen av Gustaf Haag:

Bluetooth har en hastighet upp till 12MBit/s, borde räcka för en mus...

721kbit/s, men det borde iofs också räcka...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-20 11:32

Hmm kan inte bestämma mig om man ska skaffa sushi v1.0 eller apples egna bt mus

är sugen på fiskmusen också..

Hur avancerat 'r det och få i gång musen i osx? bara starta den och köraeller måste man para och ha sig

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-21 12:47
Ursprungligen av blodsugare:

är sugen på fiskmusen också..

Hur avancerat 'r det och få i gång musen i osx? bara starta den och köraeller måste man para och ha sig

ska bara vara att trycka på knappen undertill och sen köra igång, men den verkar nästan för liten

En Sushi är nu beställd precis vad jag letat efter en liten blåtands mus.
Hoppas den är lika bra som recensionen på deras sida... 5/5...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-21 15:39
Ursprungligen av Mattias Hedman:

En Sushi är nu beställd precis vad jag letat efter en liten blåtands mus.
Hoppas den är lika bra som recensionen på deras sida... 5/5...

Du får gärna skriva hur den är, nackdelar/fördelar osv funderar också på den men den ser så liten ut

Ursprungligen av Mattias Hedman:

En Sushi är nu beställd precis vad jag letat efter en liten blåtands mus.
Hoppas den är lika bra som recensionen på deras sida... 5/5...

Har du fått musa? :rolleyes:

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-25 22:11
Ursprungligen av blodsugare:

Har du fått musa? :rolleyes:

Mattias mus ligger här på mitt skrivbord, han får den inte förns imorgon.

Jag har däremot packat upp min, och är än så länge mycket nöjd. Tyvärr har jag ingen bra kamera, så jag kan inte förmedla med jämförelse mot vanlig mus hur liten den här musen faktiskt är. Ändå gör batterierna i den att den är lagom tung, känns gedigen. Men det gäller att man håller i den med tummen och lillfingret/ringfingret, annars tenderar den att "halka in" i handen. Man vänjer sig väl. Scrollhjulet faller mig precis i smaken, lättrullat men ändå med små hack.

På bilden på hemsidan (http://www.cabera.se) tycker jag att musen ser nästan gråsvart ut, men live är den riktigt mattsvart.

Att få den att funka i Mac OS X var en barnlek. I med batterierna, tryck på "discoverable-knappen" på undersidan, och sök efter ny blåtands-mus i den fina guiden på datorn, klart! Jag kör den på en PB12". Musen syns dock inte under Bluetooth-fliken på Mouse & Keyboard i System Preferences, så jag kan inte se hur mycket batteri det är kvar. Bra eller Anus? Känns inte så viktigt för mig.

Då jag inte har testat andra möss i samma viktklass kan jag inte direkt göra nån jämförelse, men jag stendiggar den här musen!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-26 13:29
Ursprungligen av johanf:

Mattias mus ligger här på mitt skrivbord, han får den inte förns imorgon.

Jag har däremot packat upp min, och är än så länge mycket nöjd. Tyvärr har jag ingen bra kamera, så jag kan inte förmedla med jämförelse mot vanlig mus hur liten den här musen faktiskt är. Ändå gör batterierna i den att den är lagom tung, känns gedigen. Men det gäller att man håller i den med tummen och lillfingret/ringfingret, annars tenderar den att "halka in" i handen. Man vänjer sig väl. Scrollhjulet faller mig precis i smaken, lättrullat men ändå med små hack.

På bilden på hemsidan (http://www.cabera.se) tycker jag att musen ser nästan gråsvart ut, men live är den riktigt mattsvart.

Att få den att funka i Mac OS X var en barnlek. I med batterierna, tryck på "discoverable-knappen" på undersidan, och sök efter ny blåtands-mus i den fina guiden på datorn, klart! Jag kör den på en PB12". Musen syns dock inte under Bluetooth-fliken på Mouse & Keyboard i System Preferences, så jag kan inte se hur mycket batteri det är kvar. Bra eller Anus? Känns inte så viktigt för mig.

Då jag inte har testat andra möss i samma viktklass kan jag inte direkt göra nån jämförelse, men jag stendiggar den här musen!

Tack får bli en sån

Ett par tips…

Ett par tips…

1:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010076828
...utan moms och frakt.

2:
Ställ markören på loggan, ComputerArt By ERA, på hemsidan http://www.cabera.se. Använd sedan kupongen vid beställningen och få ytterligare lägre pris på Sushi v1.0.
...med moms och frakt!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-11 14:45

Äsch vem orkar sånt ? hur mycket kostar musen inkl moms + frakt

Hehe...

Hehe
...någon tar 900 kr för den och någon annan kan sälja den för 450 kr

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-12 10:28
Ursprungligen av antepante:

Hehe
...någon tar 900 kr för den och någon annan kan sälja den för 450 kr

Var kan man köpa den för 450kr ? köpte min för 624kr inkl frakt

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 09:35

Anycom BT-100

Köpte Anycom BT-100 (som Pumah nämnde tidigare i denna tråd) häromdan, funkar bra.

Hade dock stora problem att parkoppla (pair) den, men lyckades till slut utan att riktigt veta hur.

Bevaka tråden